Friday, December 26, 2008

PESTA KEMBALI KE CLASS!!

Share
Aktiviti mencari barang-barang baru sempena sem baru sangat seronok. Kerana kekayaan terlampau menjadikan aktiviti tersebot sangatlah mengikut nafsu kuasa membeli. Jadinya saya memang melakukan pemborosan secara terang lagi bersuluhlah..

1. Beg.


Beg ini sangatlah mahal.. Kira beg datuk-datuk.. Tapi beliau sangat cool la kan? BODY GLOVE brand pebret saya sejak menjadi seorang kanak-kanak lagi.. Err.. Oke, saya tipu.. Kanak-kanak hanya berkelayakan menggunakan brand KIKILALA sahaja oke? Nama beg ini adalah.. Err.. Lisa... Err... Tak sesuailah... Nama beliau adalah... BEG. Waaahh!! Cantiklah nama tu.. Kamu suka kan BEG? Ahahahah... Beg ini sangat cantik... Sangat cantik... Saya nampak cantiklah.. Kau orang rasa tak cantik, diam-diam.. Jangan berani komen TAK CANTIK. Buruk padahnya..

2. Dustbin.


Tiada dustbin dalam bilik bermakna saya terpaksa berkongsi dustbin sama roomate.. Berkongsi dustbin sangat bahaya oke? Boleh kena AIDS... Ahahahahah.. Saya tipulah.. Saya rasa sangat bergayalah ada dustbin sendiri.. Sangat berdikari dan sangat hebat bukan kepalang rasanya.. Entah apa-apa... Tapi percayalah kata saya, bahawasanya dustbin saya akan kosong sentiasa.. Kerana saya seorang pembersih... Dan dustbin ini cuma aksesori meja bawah meja SAHAJA oke?? Har har har... Kesian lah sangat sama si dustbin. Err.. Nama 'dustbin' sangat cute lah bukan? Boleh jadi nama kereta.. PROTON DUSTBIN.. Wah!!

3. Iron Board.



Ini bukan aksesori atas meja.. Harap maaf.. Anda salah.. Ini adalah sebuah iron board yang sangat mustahak untuk diadakan... Ketiadaan beliau bermakna saya tidak pandai mengiron baju secara tiba-tiba.. Mengiron baju atas lantai atau meja sangat ganjil oke?? Saya tak pandai.. Nanti saya nangis penat mo gosok baju... Gilalah perbuatan iron baju atas lantai tanpa ada iron board.. Bunda terer lah... Kalau iron t-shirt boleh tahan lagilah... Kalau kemeja?? Kau orang pandai?? Ajaiblah tu... Iron board, terima kasih.

4. Necktie.


Necktie kuning tersebut masih baru.. Sangat hensemlah saya rasa bila pakai beliau.. Tapi ini murah oke?? Saya takda necktie mahal. Rasa sangat membazir.. Padahal kerana kewangan tidak stabil waktu tersebot.. Hakhakhak... Pandailah saya tipu.. Saya ada 5 necktie sahaja... Saya tak suka necktie.. Necktie buat saya panas.. Pergilah... Dush!! Dush!! Apa ni?? Cakap pasal necktie macam tak seronoklah kan? Stop!!

5. Mouse.




Cutelah dia.. Hahahahah.. Ini aksesori sahaja... Tak perlu.. Tapi mahu.. Jadi ini adalah pembaziran yang puas hati. Microsoft oke? Mahal jugak.. Saya bukan membazirlah.. Saya mementingkan kualiti.. Kualiti.. Bukan kuali... Beliau tiada lampu warna-warni macam kau orang punya mouse... Beliau tidak meriah mana... Tapi saya suka.. Suka hatilah.... Sila cakap cantik... Penat beli mahal-mahal ni oke?? Pujilah sikit.. Bukankah pujian itu sesuatu yang indah??

Penutup:

Saya rasa sangat hepilah... Biasalah bukan? Mula semester sangat semangat... Tengah semester punya liat... Akhir semester terkulat-kulat.. Saya mengantuk sudah.. Tido lah kamu... Kemas bilik sangat PENAT!

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus