Saturday, May 9, 2009

WANITA IDAMAN

Share
Ehem.. Tak payah Tanya saya pergi berjogging ke tidak hari ni.. Jawapannya TIDAK SAMA SEKALI. Sebab saya belum rasa nak menghabiskan waktu pagi di jalan raya berlari-lari riang seorang diri sekeliling kampong. HAHAHA… Saya masih belum didatangi mood bersukan. Nak keluar pergi renew lesen pon punyalah malas sebab rasa.. MALAS lah.. MALAS. Takkan malas pon tak paham? Kenapa saya begitu pemalas setakat 3 hari di kampong neh? Sebab kampong neh terasa sangat menawan hati dan bernostalgia sekali.. HAHAHA.. Bila tengok kanak-kanak mengkayuh basikal pergi sekolah waktu pagi, bila tengok mak ayah budak pergi ambik anak-anak dia waktu petang.. Nostalgik.. Nostalgik..



Dari pagi tadi saya merenung laptop kesayangan. Bukak Photoshop.. Pandang screen tapi tak tahu nak buat apa. Dah lama sangat tak main dengan PS. Sebab kau fahamlah orang sebok macam mana. Tapi teringin sangat nak cari CS4 konon nak canggih lah.. Padahal tak pernah sentuh lagi. HAHAHA.. Akhirnya selepas 3 jam merenung, baru dapat ilham sikit pergi buat header. See?? Ngkau tengok ilham saya. Cantiklah kan? Kan? Tak payah cover.. Cakap “Cantik lah!! Ya Allah jatuh hati betul!”. HAHAHA.. Secara keseluruhannya, header neh much more better dari yang lama.. Striking.. Signifikan.. Kau carik lah apa dia signifikan yang saya maksudkan.. Bukan saja-saja letak membabi buta ke apa. Err.. Tak.. Bukan saya letak babi. Bukan. Maksud saya, saya takda letak elemen-elemen dalam header tanpa arah tuju. Semua ada makna.. Kecuali paper clip sama paku tekan tu memang takda makna lah.. Ngkau fikir sampai kiamat pon takkan jumpa apa signifikan dia… Ngkau jangan pulak buat cerita mengarut macam saya pernah makan paper clip sama paku tekan masak asam pedas waktu kecik-kecik ke apa. Main family-family dulu pon tahu makan maggi campur pucuk pakis segar dari kebun kelapa sawit I tell you.. HAHAHAHA…

Oke, lupakan pasal header. Punyalah panjang paragraph berciri membazir neh. Semalam ada manusia PM saya, dia tanya, bila nak buat entry pasal CIRI-CIRI WANITA IDAMAN? Baru teringat saya pernah berjanji nak buat entry tersebot lah bukan? Mari. Kita cerita CIRI-CIRI WANITA IDAMAN:

1. Orang kampong. Bila saya cakap orang kampong, ngkau kena ingat, saya TIDAK bermaksod orang sekampung. Berapa kali saya nak cakap.. Kenapa orang kampong? Sebab orang kampong SAHAJA yang ada ciri-ciri kelembutan semulajadi, cirri-ciri wanita sejati, dan sebab saya sendiri berasal dari kampong yang bernostalgia sekali.. HAHAHA.. Tak habis-habis mempromosi kampong sendiri berciri nostalgic.

2. Tidak berpendidikan tinggi. Kenapa? Sebab orang kampong yang berpendidikan tinggi sedikit sebanyak cirri-ciri kekampungan dia akan terhakis. Bila masuk bandar, dia akan berubah. Tak banyak, sikit. Dan wanita berpendidikan tinggi kebanyakannya asyik menegakkan dakwaan mereka punya hak setaraf dengan lelaki. Bila macam neh, mulalah kerja dia asyik melawan suami. Ingat, Syurga isteri di telapak kaki suami. Mind U!! HAHAHA.. Seronok betol ada kuasa veto neh. HAHAHAHA…

3. Pemalu. Bila dia adalah seorang pemalu, bermakna dia sentiasa malu. Eh, apa neh? Maksod saya, dia pemalu. Eh.. Malu lah! Apsal takda ayat boleh elaborate benda neh? HAHAHA.. Tapi jangan sampai malu sangat sampai mensusahkan saya. “Abang, malu lah nak pergi masak, abang masaklah..Ehehehe..”. Kau memang menempah pelempang tangan kanan yang super power neh! HAHAHA... Sifat malu neh penting.. Apa guna kelembutan tanpa kema...... Err.. Apa guna kelembutan tanpa perasaan malu kan? HAHAHA...

4. Cantik. Kalau lelaki cakap takda mementingkan paras rupa, kau jangan pergi dekat dia. Sebab dia penipu besar. Walau macam mana pon, kecantikan adalah pilihan setiap insan. HAHAHAH... Kenapa perlu cantik? Supaya mampu menambat hati suami. Kalau ngkau pakai selekeh pergi Jusco pon macam pergi kedai runcit nak beli ayam sekilo, sure suami ngkau pon meluat. Perempuan neh bila dah beranak pinak, mulalah malas nak bergaya ke apa.. Lepas tu suami pulak jenis diam. Sekali tahu-tahu dah kawen lagi satu. PADAN MUKA. Pergi lah ngorat apek kedai ubat ke apa lepas tu..

5. Ciri-ciri cantik yang pertama ialah berkening lebat. Ngkau kena tahu beza kening lebat dengan kening tebal. Kening tebal bermakna kening yang berketinggian lebih dari 1cm. Macam cerita HEGEMARU tu.. HAHAHA.. Kening lebat berciri biasa, cuma lebih gelap dan terbentuk cantik. Sebab apa kening penting, sebab... TIADA sebab.. Cuma saya suka. Nampak lebih cantik.. Ehem.. Menggoda pandangan betullah.

6. Berambut panjang dan lurus. Err.. Hitam! Kalau pergi kaler rambut perang, merah, hijau, kuning ke apa, saya pergi jadikan badut sarkas ke apa lagi seronok. HAHAHAHA... Ngkau tahu, fakta menunjukkan wanita beramabut panjang lebih menonjol ciri kelembutan dia berbanding wanita bermbut pendek. Wanita berambut pendek lebih kuat melawan dan menonjolkan diri dia konon kuat. Fakta mana saya dapat? Saya pergi kaji sendiri.. HAHAHA.. Peduli apakah..

7. Berkulit cerah. Penting jugak atas dasar memikat hati suami. Tapi jangan cerah sangat macam opera cina ke apa. Kang terkejut-terkejut saya dibuatnya bila bangon pukul 3 pagi tiba-tiba dia pun bangun mengejut. Ya Allah apsal macam seram neh? HAHAHAHAHA.... Kalau tak cerah pon, berkulit kuning langsat pon okeylah.. Jadilah.. Adoi...

8. Menerima nasihat. Dengan kata lain, menganggap suami sebagai SUAMI, dan bukan sebagai rakan taulan ke apa. Maksud saya, dia tidak menonjolkan diri dia macam tahu segala benda sampai suami tak payah nak ajar apa-apa. Berlagak pandai lah... Sebab ngkau kena tahu, lelaki bersifat memimpin.. Sentiasa mahu rasa diperlukan dari setiap aspek kehidupan si wanita. Eceh, tak sukalah buat ayat fakta doctor falsafah neh. HAHAHAHA... Wanita seharusnya sentiasa meminta pandangan suami.. Percayalah, suami suka! Tapi ngkau jangan lah pergi shopping complex mentengok baju sambil tanya suami “Abang, baju ni cantik tak??” sampai 4 jam. Meh sini muka tu! HAHAHAHA...

9. Pandai masak.. Tanyalah mana-mana lelaki pon, mesti dia suka perempuan pandai masak.. Mana ada suami suka isteri asyik mintak makan KEHEPSI setiap hari kan?? Tak berapa normal lah tu. Ngkau jangan cakap pandai masak telur goreng atau masak nasi. Kang kena kang. Benda tu tak kelakar. HAHAHA.. Sampai sekarang saya tefikir, macam manalah kawen tapi isteri tak pandai masak dan TAK MAHU BELAJAR MASAK. Ya Allah.. Tak berfungsi lah...

10. Suka berkongsi. Dengan kata lain memahami dan menyokong segala tindak tanduk si suami. Bermakna, wanita kena ada rasa ingin berkongsi minat dengan suami.. Kalau tidak pun, ambil tahu apa suami suka dan banyak bertanya tentang perkara yang suami suka. NOKTAH!!

Siap jugak akhirnya.. Ngkau tolong jangan letak komen, “Inilah lelaki, asyik nak sempurna semua. Padahal diri sendiri pon tak sempurna.” Ngkau memang nak kena lah macam tu. Bila saya kata ciri-ciri wanita idaman, bermakna saya mengimpikan wanita sebegitu, bukan saya kata MESTI macam tu. Ngkau letak komen tak cukup akal macam tu, ngkau siap.. Sedarkah bahawa saya sedang mengkasi amaran? HAHAHA... Oke, cukup.. Kang kejap lagi boleh tersembam atas keyboard pulak kang. Ngantok. Mari tidur wahai mata..... ENTRY HABIS.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus