Friday, September 3, 2010

HOME SWEET HOME!! AIDILFITRI IS COMING~

Share
Perjalanan pulang ke kampung halaman malam tadi sungguh cergas. Tak terasa ngantuk sangat.. Sebenarnya selalu pon mcm itu.. HAHAHA.. Oke, kita mulakan dengan peristiwa teksi rosak. Semalam kereta Pakcik Bakar kehabisan minyak clutch ke apa ntah. Jadi kami tersadai di depan UUM selama 30 jam minit. Tapi Alhamdulillah kami akhirnya berjaya sampai sebelum pukul 10 malam di Changlun. Mati-mati ingat tiket pukul 10.. Rupanya 10.30 malam tiket tersebot.. Terima kasih lah rakan sebab buat lawak tak berapa nak buat saya gelak..



Oke, suasana di Changlun malam itu sangat gundah gulana.. Masing-masing dengan beg besar memenuhi kaki lima jalan raya. Saya maseh ingat dulu-dulu masa saya semester 1..., macam itu jugak.. Balik raya macam dah tak nak balik U dah. Sebenarnya saya bawak perangai tu sampai semester 4. HAHAHA. Tapi bila dah naik sem 5 macam segan nak bawak beg sebesar bas. Senior mesti lah lebih cool dari junior kan? Tak payah tunjuk anda gila nak balik kampung.. Walaupon kita tahu hati kita sejak 1 Ramadhan dah ada dekat kampung. HAHAHA..

Tepat jam 10.30 malam, Sani Ekspress trip MK43 tiba. Tingkat atas, seat kedua dari depan. Jadi malam tadi digamit pemandangan jalan yang sunyi dan... Err.. Menyeramkan.. Sungguh. Bila sampai satu kawasan dekat Ipoh, bila bas turun bukit pantas-pantas.. Sungguh roller coster perasaan saya.. Tapi percayalah kepada Sani Ekspress.. Blerrgghh..!~ Ohya, di situ ada satu pemandangan yang cantek. Bila berbulan-bulan tidak terdedah dengan suasana bandar, pemandangan bandraya Ipoh di waktu malam sungguh menggamit jiwa.. “Akhirnya saya jumpa dunia..” T________T




Berhenti di Sungai Perak. Malangnya hentian sebelah Selatan. Mee rebus yang saya uar-uarkan war-warkan uar-uarkan berada di hentian sebelah Utara. Okay, tumpang nangis sederas sungai.. T____________T Pagi tadi bersahur magi cup dan biskut Cadbury super sedap... Chachos, dan Roti sosej, dan Air Twister.. Tak apa.. Kita kena banyakkan sabar di bulan Ramadhan. Saya akan buat liputan Mee Rebus Sungai Perak bila balik UUM nanti. Pasti. Berhenti rehat sekitar 45 minit.. Memang perjalanan semalam lebih lambat dari biasa. Tapi tak apa.. Asalkan saya berasa selamat.. Err.. Ya, selain dari jalan roller coster itu, lainnya saya berasa selamat bersama Sani Ekspress.



Tiba di Jalan Duta jam 6 pagi. Kemudian menikmati pemandangan kereta yang sungguh ramai banyak. Di Sintok sumpah tak ada suasana ini. Eh, saya tidaklah mendambakan kehidupan bersifat kebandaran.. Tapi sekurang-kurangnya saya boleh tengok manusia hidup dan mewujudkan sedikit sebanyak perasaan dalam jiwa. “Eh, banyaknya kereta..”.. “Eh, dah siap bangunan ni..?”.... “Cantek lah pulak perempuan tu..”.. Di Kedah? “Eh, serangga apa neh?”.. “Eh, pokok? Pokok lagi? Pokok dan pokok lagi?”.. T_____T.. Okay, tak apa, sekurang-kurangnya di Kedah saya dapat membina jati diri yang baik. Perasan.

Saya tiba di Klang Sentral jam 7.30 pagi. Pertama kali sampai di Klang Sentral sepagi itu. Selalunya 5-6 pagi dah tercegat di terminal B. Saya tunggu di simpang jalan.. Abang ipar saya datang ambik elok saja berhenti jauh-jauh tercarik-carik.. Tengkorak dia. Penat kena lari-lari.. Dah lah letih tak tidur.. Err.. Dan pagi tadi juga menerima sekeping lagi kad raya dan... Sebekas kueh raya.... Terima kaseh! :D Sangat teruja. :D Ehem... Okay, kawal emosi. Setibanya di rumah terbau jiran memasak ketupat dengan kayu api.. “Okay, Ini lah dia KAMPUNG!”.. Excited! :)



Tamat.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus