Sunday, August 22, 2010

RAMADHAN DI SUNGAI PETANI

Share
Akhirnya berkemampuan menghasilkan sebuah entri. T____T Bukan lah susah sangat nak menaip entri. Cuma kau faham lah orang puasa mesti lah mempunyai antibody lemah. HAHAHA.. Tak lah. Tak lah.. Sebenarnya tak ada modal nak tulis apa. Kadang-kadang dah taip 4 perenggan, lepas tu tiba-tiba rasa macam annoying sangat apa yang saya tulis. Tulisan annoying tak baik untuk readers. Walaupun saya sedar 60% entri di sini memang annoying. Buat-buat lah macam seronok. Selamat membaca. T__T


Oke, semalam akhirnya berjaya menjejakkan kaki ke Sungai Petani.Tujuan utama dia nak pergi ekspo dekat jam besar. Mencari sampin. Setiap tahun tukar sampin. Tapi tak apa.. Saya memang gigih setiap kali raya. Awal-awal semester dah buat belanjawan. Tapi seriously belanjawan kali neh macam lari sikit sebab.. KASUT. Ehem.. Pencarian sampin tak semudah mana. Sebab baju Melayu saya memang super terang. HAHAHA.. Plus, garisan-garisan dekat baju tersebot macam menyulitkan keadaan. Sampai orang kedai tu cakap; “Hai, carik sampin nikah kaa apa? Lama dok tenung sampin tuu..”.. HAHAHA.. Macam tak lawak, tapi nak gelak. Akhirnya... Tak jadi beli dekat kedai tersebot sebab macam tak berbaloi-baloi harga dia. RM75. Lepas tu mintak kurang dia kasi alasan macam tak berapa nak masuk akal. Mintak sori.



Pusing-pusing lagi dan akhirnya terjumpa sampin neh dekat NAGOYA.. Ohya, kira set baju melayu saya semua made in Nagoya Tekstile. HAHAHAHA. Serius masuk Nagoya terus terkam sampin neh. Tak payah tanya dah. Dari jauh dah melonjak-lonjak riang setinggi kota keriangan. HAHAHA. Terus ambik memandangkan harga dia superb. RM32 sahaja. DONE! Baju Melayu dah completed.



Restoran Mesra Jaya, Sungai Petani. Ini pon tujuan utama jugak kenapa saya pergi Sungai Petani.. Kira ini tujuan utama yang kedua. Dan terakhir. HAHAHA.. Kira tak ada tujuan suka-suka hati menjelajah Sungai Petani yang jarak dia dari UUM sejauh 100km. Macam jauh kan? Satu jam setengah. Tapi kalau naik kereta yang boleh lari lebih dari 100 km/j memang boleh lah sampai dalam 1 jam. Tapi tak apa.. Ingat orang tersayang. Orang puasa kena sabar. T____T... Restoran neh saya kenal sejak dari semester 1. Kenapa restoran ini best? Sebab pertama, environment dia sangat cantek.

Saya suka restoran sebegini rupa. Macam klasik tapi sungguh menawan hati. Kalau pergi malam lah. Kalau siang mana ada feeling. HAHAHA. Mari meninjau-ninjau ruang dalam Restoran Mesra Jaya...




Untuk mereka yang teringin nak ber’candle light dinner’ bersama isteri masing-masing. Silakan.. Tempat neh memang seronok.. Yang bawak anak di bawah umur 9 tahun. Tolonglah jangan biar dia buat kuak lentang dekat kolam berhampiran. T_____T Okay, Makanan kami?




Semuanya sedap, saya jamin. Cuma kali neh macam mahal sebab ada siakap 3 rasa tu. Selalunya tak mahal. Berbaloi-baloi. Tapi kawan-kawan saya kata normal lah.. Sebab kalau pergi ke Kuala Perlis lagi lah super harga dia. Okey lah.. Saya assumed semuanya normal. Lagi pon, kongsi-kongsi pendapatan. Kan berkongsi tu satu keberkatan. HAHAHAHA. Baik.. Seterusnya...
Seterusnya kami pulang ke kolej. Singgah di KFC R&R Gurun membeli juadah bersahur. Mewah kan sahur KFC? HAHAHA.. Saya tak beli.. Mereka saja mengidam KFC... Orang dah lari bajet boleh diam sekarang.. T______T

Sudah lah. Sebenarnya masih tak berapa ada mood nak menaip. Kalau ada entri baru, baca lah. Kalau tak, mintak mahap lah.. Otak macam kurang berkembang.. T____T Sampai ketemu lagi.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus