Friday, April 29, 2011

ENTRY MISKIN

Share

Selamat datang dunia ke-2 ku...~

Satu call dari Sekretariat Akhbar SUK Selangor dengan rasminya telah mengconfirmkan diri saya untuk berpraktikal di sana.. "Saya ada baca blog awak sebenarnya.. Pasal awak nak praktikal kat SUK.. *gelakgelakgelak* Okay lah, kami dah confirm nak letakkan awak di sekretariat akhbar, nak faks ke confirmation letter?".. T__T How sweet lah staff dekat sana sanggup mencarik belog bakal pekerja HAHAHAHA..

Okay, tak payah update pasal SUK.. Nanti dah kerja, hari-hari boleh update pasal SUK.. Lecturer pon boleh rujuk report dekat belog kalau nak KAHKAHKAH. Berita akhirnya mendapat tempat praktikum disambut baik oleh emak. Emak kata kalau boleh memang nak suruh saya pergi praktikum dekat tempat yang bagi elaun.. Tapi saya cakap, kalau tempat ada elaun tapi kita tak berapa nak suka pon tak best.. Tapi saya pon tak tahu sangat apa sebabnya saya suka SUK.. Sumpah saya tak tahu..Mungkin sebab saya memang lebih suka duduk dalam government sector agaknya.. Mungkin lah.. Saya punya mungkin bukan boleh pakai sangat kan kau tahu.. T___T

Tiba-tiba emak mempersoalkan tentang transportation.. Walaupon kedudukan SUK dengan rumah tidaklah begitu jauh, tapi kalau menunggang basikal mestilah menjadi jauh.. T___T Motor dekat rumah cuma ada satu. Kalau saya bawak pergi office (ceceyh akhirnya boleh sebut pasal office dekat belog KAHKAHKAH) mestilah sekeluarga akan menjadi tempang. Jadi emak kata; "Belilah motor sebijik.. Senang nak pergi mana-mana. Mak tak nak naik motor ayah tu. Semput." T___T Kasihan ayah.

Jadi saya mula mencari-cari motor sesuai.. Seriously saya tak pernah memikirkan tentang motor.. Saya dah fikir-fikir KIA Forte dah sebenarnya... Tapi tak apa lah.. Ukur baju di badan sendiri. Ukur kereta di akaun sendiri. T___T Maka kalau mengukur kereta di akaun, kancil 2nd hand pon tak berapa nak lepas kot.. Miskin.. Tak apa lah, saya pilih lagenda ZR... Motor lah! Takkan kereta.. Cisdel. Sebab apa Lagenda ZR? Sebab dia sebuah motor.. Kalau sebuah kerbau atau sebuah unta saya tak akan pilih.. T___T Tak bermanfaatkan ayat neh?

Saya berada dalam study week yang bosan.. Jadi walaupon tak akan study dengan gigih dalam minggu ini, saya tetap menunjukkan kegigihan dengan tidak mengupdate belog secara rajen.. Eh, betullah tu.. Sebenarnya malas.. T__T Harap-harap bila dah masuk office ada banyak perkara untuk ditulis. Tidak lah mengupdate secara tidak terurus seperti ini.. Till then..~

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus