Tuesday, April 26, 2011

MENCARI CINTA TIZ ZAQYAH

Share

Persoalan kenapa begitu jarang update sebenarnya tidak perlu ditanya.. Itu pasti membawa kepada jawapan biasa - MALAS. Lagi-lagi semester akhir memang sebok secara sangat.. Sama sebok macam mula-mula nak masuk 'U' dan memang sungguh merimaskan setiap hari nak kena pergi HEP, taklimat praktikum, majlis itu, majlis ini... Dah lah sem akhir neh memang semua majlis pon rasa nak pergi. Ceh..

Saya akan berpraktikum di SUK Selangor.. Tahu tak betapa seksa nak dapat tempat praktikum? Saya mula hantar resume since Chinese New Year tapi sampai minggu lepas tak ada respon. Tapi bila mintak SUK, hari ni hantar, esok dia orang dah call which is for me merupakan satu tindakan terpuji cececeyh... HR tanya; "Awak nak masuk department mana?" Ikut hati mestilah nak mintak jadi Menteri Besar tapi mesti lah melampau bukan KAH KAH KAH... So saya cakap; "Tak kesah lah.. Asal kena dengan course.."

Lepas fikir-fikir, dia tanya lagi; "Course Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa ni macam mana?"... Err.. Saya jawab; "Course ni of course lah pasal hubungan antarabangsa. Kita study pasal politics, pasal economy, pasal political analysis, foreign policy etc. etc.. Err.. Tapi saya tahu SUK tak ada department macam tu, tapi we are also good in domestic affairs, kita study jugak pasal struktur politik dan pentadbiran kerajaan Malaysia, Malaysia's Political Economy and so on.. Kira menyeluruh lah..".... Dia terdiam......; "Em.... Department Sekretariat Akhbar SUK boleh tak?".... Saya terfikir... Ada aku cakap pasal kewartawanan ke tadi? T____T Cincai la.. Cincai laa..

Cuma yang kritikalnya confirmation letter masih belum sampai.. So still belum confirm dengan CUIC UUM.. Jadi bila belum confirm, memang belum boleh nak berasa gembira. Orang kata bersedih-sedih dahulu, bergembira-gembira kemudian.. T___T Harap-harap hari neh boleh sampai.. Itu pasti boleh mengubah jiwa yang gundah.. Apa yang saya expect sepanjang tempoh praktikum?

Kawan saya cakap, bakal office saya ada 'benda'.. Budak-budak baru selalu nampak-nampak atau rasa-rasa... Jadi apa yang saya harapkan, 'benda' tersebot tidak lah agresif.. T___T Jangan kacau saya buat kerja (kalau ada kerja).. Jangan tiba-tiba menampakkan diri.. Kalau nak menampakkan diri macam Tiz Zaqyah tak apa (Oh, i love you Tiz Zaqyah T__T).. Hari-hari pon boleh jadi kawan.. Jatuh cinta pon ada potensi jugak.. T___T Yang lain, cuma mengharapkan saya boleh perform well sepanjang 4 bulan praktikum.. Well, secara keseluruhannya, I'm excited to work there.

Final exam just around the corner.. 3 subjek nampak mudah.. Tapi jangan pandang rendah pada subjek yang sikit.. Silap langkah boleh lah tangguh praktikum semester depan.. T__T So, harap-harap tak ada lah menjadi disaster ke apa... Doakan saya dipermudahkan segala urusan.. Last semester memang mengkagumkan sikit kesibukan dia... Belog pon mengkagumkan jugak jumlah update dia KAH KAH KAH.. Till then...~

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus