Monday, June 13, 2011

AL-FATIHAH BUAT ZULHELMEE

Share
Bangun dari tidur petang semalam saya terbaca 1 SMS dari Ira SKBK ; "As-Salam, Hakim, kawan ko ni, emi budak Telok Gong meninggal, eksiden. Baru je meninggal.." .. Cepat-cepat saya tengok profile Zulhelmee Saidin.. Tak ada apa-apa post... Saya reply SMS tersebot; "Emi mana? Zulhelmee Saidin ke?".. Dia reply; "Ha'ah, Zulhelmee Saidin..".. Innalillahiwainnailaihiraji'un...



Pagi ni tengok paper Berita Harian.. Memang ada berita arwah.. Teruk keadaan kemalangan tu nampaknya... MyVi bertembng dengan Hilux.. Saya cukup kenal arwah. Kawan saya waktu sekolah menengah di SMKTIS dulu.. Anak gayong, memang pernah bersilat sama-sama dulu... Baik orangnya.. Suka bergurau.. Muda sangat rasanya dia pergi.. Tapi itu lah janji Allah.. Maut itu tidak tercepat atau terlewat walau sesaat.. Semoga rohnya berada dalam kalangan hamba Allah yang beriman.. Amin..

Al- Fatihah.~

Apa pun, walaupun ajal maut itu dah pun ditentukan, berhati-hatilah waktu memandu.. Selengang mana jalan yang kita lalu, beringatlah.. Sejak bawak motor hari-hari pergi kerja ni, menempuh jam hari-hari, dalam keterpaksaan selit menyelit, kadang-kadang saya berhenti.. Ingat pesan bunda; "Hati-hati bawak motor.. Jadi orang yang sabar..".. Walaupon kadang-kadang sakit hati tengok pakcik depan ikut bontot bas sepanjang jalan, saya cuba sabar.. Sampai traffic light, cepat-cepat pergi depan..

Untuk semua readers juga, yang sekolah, yang berkerja, hati-hati... Seronok bawak laju.. Tapi beringatlah.. Semoga kita sentiasa berada dalam lindungan Allah S.W.T.. Ingat orang-orang tersayang.. :)

Berita : Klik SINI

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus