Saturday, June 11, 2011

KERJAYA SUMPAH HEBAT!

Share
.. ialah kerjaya sebagai seorang student praktikal.. :) (Gelak lah)

Untuk 2-3 hari neh saya rasa saya semakin gembira berada di SUK. Bukan lah sebelum tu tak happy, tapi orang kata tak kenal maka tak cinta.. Tapi kalau asal kenal terus mencinta tu pon memang dah lari konsep jugak lah kan boleh lah kasi pelempang sedas dua... Alhamdulillah saya semakin kenal staff-staff (macam lah ramai sangat KAH KAH KAH) dekat department tersebot and i am happy to be there.

A picture of Sultan Selangor taken by me. :)

Kerja semua penat.. Mana ada kerja tak penat.. Hari paling memenatkan ialah hari-hari.. Hari-hari penat !@#$%^&*. T__T Sebenarnya hari kerja terpaling penat waktu saya dengan Fadhli pergi kompleks Karangkraf kejar-kejar Sultan ambik gambar yang akhirnya mencetuskan pertanyaan; "Apahal nak ambik gambar sampai 400 keping siap 2 kamera bawak?".. Padahal yang kita snap muka yang sama jugak.. T__T Dan hari tersebot jugak kena marah dengan seorang pakcik sebab ambik gambar sultan dekat sangat ntah apahal jeles ke apa ntah. Tapi ignore saja lah pakcik tersebot.. Sultan pon takda hal apa hal pulak dia nak semak-semak.. Panggg kang..~

Shah Alam from 19th floor. Taken by me. :)

Setiap pagi akan mendaki bangunan sebanyak dua puluh satu tingkat memang penat tapi seronok.. Seronok sebab boleh sapa-sapa orang.. Eh, semenjak dekat SUK saya dah kurang pendiam dah.. HAHAHA.. Tolong percaya kejap bolehhh? :P Tapi memang betul.. Seminggu dekat SUK, Seminggu jugak orang tanya; "Staff baru ke? Dari mana?" dan soalan dari mana tu memang menyampah lah nak jawab sebab when i said i am from UUM mesti orang dengar UM atau UKM seolah-olah UUM itu tak pernah wujud dalam peta Malaysia.. T____T

Makan free. Taken by me :)

Kerja kerajaan memang tak lengkap kalau tak ada makanan. Makanan sentiasa wujud.. Tak kira lah dekat office sebelah atau dekat mana-mana event.. So bila supervisor tanya; "Nak ikut tak pergi program YB _______?" saya mesti teruja nak tengok menu apa dalam senarai KAH KAH KAH.. Dah lah menu sedap.. Soto yang tak pernah suka pon jadi suka.. Kerja kerajaan memang ajaib kadang-kadang..

My Lagenda 115 ZR biru mata hitamku. :)

Satu lagi perkara ajaib - Belum pon seminggu masuk kerja terus dapat motor baru ajaib tak ajaib tak? HAHAHAHA... Lagenda 115 ZR biru mata hitamku..T__T Sebenarnya saya kurang berniat nak beli warna biru sebab macam aneh dengan rim-rim sekali dia bantai kaler biru.. Kan macam kaf lam ya nga. Tapi bila tengok orang pakai cantek lah pulak so then saya pon sebat lah Lagenda biru mata hitamku ini.. So far memang saya admit dia adalah menawan.. Sekian. Tolong jangan argue. Siapa argue saya tampar.

Iya lah, saya happy berpraktikal.. (Berapa kali nak cakap) Even berpraktikal secara solo pon still rasa seronok dan even tak ada gaji pon tetap seronok jugak.. T___T Percayalah kerja itu menyeronokkan, mengenyangkan dan mengujakan. Sekian..~

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus