Thursday, March 19, 2009

RINDU AYAM

Share


Esok akan pergi ke ladang. Entah bila ada ladang pun tak tahu. Maksud saya, ladang orang lain. Ladang ayam RFC. Sebenarnya saya rindukan ayam. Saya memang suka ayam. Dulu-dulu saya bela ayam kaler-kaler. Hijau, kuning, oren. Ada jual di pasar malam, seringgit satu. Beli secara pukal. Sebab.. Cantik. Kalau letak dalam kotak ramai-ramai, macam meriah. Tapi sebenarnya saya ada tragedi dengan ayam kaler oren. Waktu saya bagi makan, ayam lain semua duduk depan saya. Tapi ayam kaler oren ni hyper aktif. Berlari-lari. Lari bawah kaki saya. Kemudian, tiba-tiba dia tiada. KENA PIJAK. Mati.

Sebelum dia mati.. Maksud saya masa dia nazak, saya sempat pegang dia. Saya mintak maaf.. Depan kubur dia.. Saya cakap, saya tak sengaja.. Saya sayang dia. Kemudian, saya doakan dia berada dalam kalangan ayam-ayam yang beriman. Macamlah ayam ada kategori musyrik dan beriman. Kemudian bacakan Al-Fatihah 3 kali. Ucap kalimah syahadah semua cukup. Tak cukup akal betul. Mak saya marah. Sebab saya pijak ayam.. Bukan saya sengaja. Saya mintak maaf ayam.. Cerita ni saya kongsi dengan semua kawan-kawan saya.. Mereka gelak. Tak guna. Saya cerita betul ni.

Sekarang... Saya takda ayam lagi. Sebab.. SAYA SUKA MAKAN AYAM. Dengan erti kata lain.. Ayam saya sudah habis dimakan. OLEH SAYA.. HAHAHAHAHAHA. Esok akan mempergikan diri ke ladang dan melepaskan rindu dengan ayam. Bela ayam seronok tahukanh? Selain dapat makan daging ayam, kita dapat jugak pijak ayam.. HAHAHA. Aktiviti ni jangan ikut sangat. Berdosa. Sampai sekarang saya teringat ayam oren saya.

Ini preview sahaja. Kisah saya dengan ayam saya. Esok lusa akan apdet lagi dengan gambar ayam banyak-banyak. Tidur.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus