Thursday, March 26, 2009

SEDANG BERCINTA SAMA PENIMBANG

Share
Tengok sekarang. Kan saya cakap, jangan percaya sangat bila saya cakap tak mahu menghapdet blog. Saya kadang-kadang mentipu sedikit. Entah kenapa tak berapa pasti sangat.

Telah kenaikan berat badan sebanyak 5 kilo. Kenapakah pon tak berapa nak faham sebab macam ganjil sikit bila tak makan tapi telah menaikkan berat badan mendadak-dadak macam dipam-pam jadi bulat macam seekor musang (aik?) keobesitian. Nak cakap telah memakan kentaki berlebihan tidak, nak cakap asyik duduk dalam bilik tidak, nak cakap mencuri-curi makan pun tak berapa nak betul sangat sebab memang takda makanan untuk dicurik. Semua orang sedang kemuflisan tahukah?? Jangan tanya "Eh kau gemuk, memakan apakah?". Sebab saya tak tahu telah memakan apa sampai menjadi kegemukan 5 kilo lebih tinggi. Ini adalah sebuah keganjilan tak diterima akal.

Eh, tahukah anda bahawa saya telah mentipu anda?? HAHAHAHA. Ingat memakan Mi Sedaaap perasa sambal goreng yang memang gila sedap tersebot boleh mentingkatkan berat kaa?? Terasa sedih hiba pilu semua tau bila melihat manusia memakan megi setiap hari sambil meminum air mineral. Rasa macam menitik-nitik air mata tau bila mensumbat megi dalam mulut. Zaman Jepun pon boleh makan ubi kayu tau?? Kenyang sikit kot. Tak berapa pasti sebab lahir dalam era separa millenium. Tapi for sure sedap sikit bila makan dengan kopi (Ya Allah, punya sedap aku cerita neh). Oke, admit. Ekonomi GAWAT. Turun 5 kilo. Belt kena tarik lagi 1 lubang, jam tangan super cantik menawan kalbu pon kena tarik 1 lubang. Lubang hidung tak boleh tarik sebab dah cukup kembang. GF marah. Eh? (Pening sikit)

Saya tak tahan nak balik kampung. Sebab di kampung boleh makan sedap-sedap tanpa fikir soal duit dalam akaun ada berapa atau membentang bajet 6 bulan untuk makan sepinggan nasi ayam. Seksa macam kena serang zionis ke apa ntah sekarang neh. Sekarang macam rajin sikit bila ada majlis-majlis dalam kolej, atau program melawat ladang ayam organik sebab boleh makan free.. HAHAHAHA.. Eh, ngkau tak rasa ini perbuatan bertahap cendiakawan kaa dalam keadaan ekonomi meruncing neh (eceh! Ayat ekonomi). Bijaksana lah bukan? Oke, mari tiru taktik dan strategi saya. HAHAHAHA. Pedulik apakah rasa macam pengemis asalkan perut takda bunyi-bunyi waktu study dan mentekejutkan orang sebelah sampai tertanya-tanya "LAPAR SANGATKAH DIA NEH?". Malu tu oke?

Oke, entri lapar selesai. Akan menghapdet lagi bila rasa perlu. Esok akan membeli tiket balik. Saya tahu tiket naik harga lagi. RM140 pergi balik. Macam standard kapal terbang. Sekarang balik kampung boleh membangga diri sebab naik bas adalah perkara dato'-dato'. Maksud saya 'KAYA'. Bukan roti kaya. Betul-betul kerja orang kaya.. Ma, anak ma sekarang orang kaya. Sila bangga. Ini perli. Harap faham. Sekian, terima kasih. Iktakimas..

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus