Saturday, April 11, 2009

SENJA NAN WANGI

Share



Senja tadi seluruh Bukit Kachi ketiadaan bekalan elektrik. (bila saya cakap senja, bermakna sudah pukul 7 petang ke atas, bukan pukul 4 petang. Tak seram)
Mula-mula, saya duduk bilik diam-diam.
Mentaip SMS. Bilik dah gelap. Samar-samar.

Tiba-tiba terbau wangian. Tak kuat. Antara bau dan tidak.
Saya tak ambil kisah sangat sebab saya kan berani sikit.
Bilik makin gelap. Bau tersebut makin kuat.
Tiba-tiba berpeluh. Sejuk. Saya mula fikir.
Saya nak control berani lagi atau menyerah jadi pengecut sekejap.
Oke, sebelum tenampak apa-apa benda, baik menyerah.

Saya bangun dari katil.
Pergi ke pintu. Nak keluar pergi bilik member di tingkat dua.
Jalan ke pintu perlahan-lahan.
Hati saya teringin nak pandang belakang.
Tapi.. Kau jangan cari pasal. Ini SENJA.
Dekat pintu, bau semakin kuat.
Ya Allah, apa punya kritikal waktu neh.
Kuak pintu perlahan-lahan.

Saya menyumpah dalam hati.
Sebab jiran India depan bilik ni..
Pasang colok nak sembahyang.

PATUTLAH WANGI. Tak guna kau.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus