Tuesday, December 22, 2009

PRA MATANG

Share
Dua minggu lagi akan mencapai usia lebih dewasa.. Dua minggu lagi akan mencecah umur 22 tahun.. Dua minggu lagi akan meletakkan angka 22 dalam ruangan umur dalam setiap form. 7 tahun lagi akan berkahwin.. Eh? Err.. Bukan kah dulu saya bercita-cita mahu ke jinjang pelamin semasa berumur 25? Heh.. Manusia berubah kan?? Apa kelas laki-laki berkahwin secara pantas. Tak seronok lah dunia.

Baik lah, umur 22 memang bukan satu jangka usia yang menarik untuk diraikan. Tapi tak salah kalau anda rajin nak buat surprise party... Saya mesti akan surprise punya.. Jangan risau.. Kalau pun saya takda perasaan sangat, saya tetap akan terkejut bila anda buat surprise party.. Saya janji. Cuma jangan baling telur, baling tepung ke apa.. Itu perbuatan tidak seronok.. Kalau baling duit tu seronok lah. Boleh buat.. Saya sentiasa bersifat terbuka.. HAHAHA... Kenapa tak suka orang baling telur dan tepung? Kerana ianya bersifat pembaziran.. Kan elok kalau kau buat cekodok atau roti canai dengan bahan-bahan tersebot? Sekurang-kurangnya saya kenyang di hari jadi.. Kedua, telur adalah perkara bercirikan makanan paling saya tak suka. Jangan bagi telur pada saya. Itu annoying. Makan telur setengah masak pon jangan berada di depan saya.. Nanti saya muntah. Bunga telur pon saya tak suka sebab meyemak. Bunda suka kumpul. Cis!

Perubahan? Mungkin pada umur 21 tahun saya masih mampu mentengok cerita Hagemaru.. Tapi pada umur 22 tahun saya tak akan lagi menonton cerita annoying sebegitu rupa. Itu kan perkara berciri kanak-kanak? Mana ada lelaki 22 tahun melakukan hal ehwal kanak-kanak bukan? Paling tak sedar diri pon menonton Spongebob saja.. Eh, kau kena sedar, lawak Spongebob kadang-kadang memerlukan pemahaman dan tafsiran tahap tinggi.. Sebab tu kanak-kanak 5 tahun menonton Spongebob kadang-kadang tidak ketawa. Kerana mereka gagal mentafsir lawak Spongebob dan Patrick.. Juga Squirtword.. Juga Jerry.. Hah.. Dah.. Spongebob pada saya adalah sebuah pelawak bertaraf dunia.. HAHAHA... Sebuah pelawak yang suka mentangkap obor-obor dan tinggal di rumah berbentuk nenas.. Ya, saya sekarang berumur 21 tahun.. Baik lah.. Baik lah... T________T

Umur 22 tahun juga bermakna saya sudah cukup dewasa.. Perlu menjadi dewasa secara total.. Perlu berfikiran dewasa juga secara total. Bukan lagi remaja yang berfikir ‘bila agaknya nak kawen dengan wanita idaman’.. HAHAHA.. Cinta bukanlah perkara penting buat usia ini.. Tak jatuh cinta pon bukan perkara abnormal atau paranormal.. Tak jatuh cinta kan perkara paling indah dalam dunia.. Tak perlu memikirkan hadiah apa nak bagi masa hari jadi.. Tak perlu fikir berapa jumlah duit yang perlu dibazirkan.. Tak perlu fikir hati dan perasaan orang lain yang kadang-kadang annoying utnuk difahamkan dan diambil tahu. Tak perlu fikir macam mana nak ngorat Azweenda bila dah jatuh cinta.. Eh... ? Eheh.. Bukan senang menghapuskan sisa-sisa tragedy ‘admirer di hari penamaan calon’ itu. HAHAHA.. Baiklah.. Ini tak perlu tercatit di sini.. Anda boleh padam sekarang.. <--- [Backspace]

Baik lah, cukup cerita pra-harijadi... To be continue on 05 January insyaAllah.. Mari buat revision hari-hari cuti saya. Cuti kali neh tidak lagi membazir. Maksud saya tidak lagi kebosanan sebab dah ada group baru untuk dijadikan penghibur.. HAHAHA.. Cuti kali neh banyak aktiviti dengan Ex-SKBK.. Ini pertubuhan tidak rasmi.. Aktiviti apa kami buat? MAKAN. Hahahaha... 10 tahun tak jumpa dan kemudian bertemu di Facebook (I love u FB!) adalah perkara manis sekali. Berpisah ketika kerdil dan berjumpa ketika bersaiz XL juga adalah manis.. HAHAHA... Semua manis.. Punya excited nak jumpa kawan-kawan sekolah rendah sampai hari pertama menjejakkan kaki di bumi Bukit Kapar, terus pergi Hari Kantin sekolah rendah. Lepas tu pergi melawat seluruh sekolah macam YB. Dan semua benda terasa kecil... Blok kecil, surau kecil, cikgu kecil.. HAHAHA.. Seronok lah mengenangkan kenangan-kenangan kanak-kanak riang dulu.. Heh... Kemudian aktiviti lainnya semua berunsurkan makanan... Makan Soto di gerai, makan lemang made by Hj. Saibani masa Raya Haji, makan McD secara rakus, makan KFC dan mengabaikan diet, main bowling, melawat rakan sakit.. Anda tahukah ini semua manis..? HAHAHA.. Dan cuti semester depan akan ke PennState USA bersama mereka.. Hooray! Kita kan GENG! Bas sekolah.. HAHAHA...

Kemudian macam biasa aktiviti lazim semasa cuti adalah menserbu rumah cikgu-cikgu SMKSKI yang selalu di hati.. Rumah Ayahanda Wazir pada hari ke tujuh cuti... Rumah Ustazah Salimah pada minggu ke-2 cuti.. Makan tomyam dan tempoyak ikan bilis memang selalu menggagalkan diet saya.. HAHAHA.. Beberapa hari lepas bermalam di rumah Ayahanda Wazir.. Sangat lah meriah saya rasa.. Seronok. Dan of course lah diet terancam dengan dinner secara rakus malam itu.. Belum tambah lagi McD jam 12 malam.. Sesi cerita tergempar dan meluahkan amarah yang kritikal. Fuh..~ Sesi tersebot memang membawa kesan di hati... Rasa menyirap darah perjuangan betul lah.. Tapi Ayahanda Wazir kata, kena sabar.. Jadi sabarlah.. Sabar... Tapi plan untuk berjumpa dengan individu tak sedar diri terbabit sentiasa ada.. Tindakan susulan? Tangan, kaki dan silat seni sentiasa tersedia.. HAHAHA...

Baiklah.. Cukup dah.. Ahad neh akan bertolak kembali ke hutan Sintok.. Ke ‘First Choice University’ yang memang sebenarnya merupakan pilihan terakhir dalam senarai 8 universiti pilihan. Kau tanya sesiapa pun memeang mereka meletakkan UUM sebagai pilihan terakhir.. HAHAHA.. Tapi seronok tahu tinggal di hutan.. Boleh jumpa serangga aneh.. Boleh jumpa lecturer aneh.. Orang aneh.. Penyapu aneh pon ada.. Bangunan aneh? Kalau dah setiap semester sesat mesti lah aneh bukan? T_________T Sekian saja update saya.. Maaflah mentinggalkan blog secara sengaja.. Esok lusa buat lagi. Ceh. Iktakimas!~

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus