Friday, December 11, 2009

RAKSASA TIDAK KACAK, TAHU?

Share
Saya sedang mengkasihankan diri sendiri.. Macam apalah hidup dalam kelemahan macam neh.. Tak bersemangat waja langsung menikmati kehidupan selama dua minggu lagi.. Lepas dua minggu dah tak ada kehidupan lagi. Dah mati dah. T___________T Maksud saya, kehidupan akan dirampas oleh kematian.. Ni apa neh?!! Kehidupan akan diganti dengan kesibukan dan kematian akal maksud saya.. Suka sangat mencakap mati secara sinis. Cis. Walaupon memang jiwa dah mati sedikit demi sedikit sebab result tak berapa nak membanggakan. Baik, mari kita mengkasi warning kepada semua. Tentang satu perkara tegas warna merah.

+ Perhatian semua. Realize lah anda bahawa sekiranya anda gagal sebanyak 3 kali dalam mana-mana matapelajaran, secara automatic anda akan kehilangan ‘Honour’ atau title ‘Kepujian’ dalam ijazah anda. Maksud saya, ijazah anda tidak akan berbunyi seperti berikut: Bachelor of International Affairs Management (BIAM) (Hons). Saya serius. Kecuali anda rasa nak meletak title jugak, boleh letak (Horr) di hujung, mungkin. Bermaksud.. HORROR.. HAHAHA.. Ini saya tak serius. Jangan terpedaya pergi memintak dekat Dekan nak title Horror ke apa. Gila.

Tak sangka cuti akan berakhir dalam masa dua minggu. Semalam mentengok calendar dan terasa cepatnya pusingan dunia sekarang. Sebulan mana ada perasaan sangat kan? Sekelip mata saja dah habis cuti. Kan seronok jadi kanak-kanak Sijil Pelajaran Malaysia, lepas habis SPM terus cuti berbulan-bulan lamanya macam dah tak ada kehidupan lepas tu.. HAHAHA... Dulu sewaktu saya muda seusia mereka, waktu cuti memang waktu menggemokkan diri. Makan tidur, makan tidur takda rasa bersalah. Maklumlah sebelum tu mana pernah memfikir tentang kegemukan. Sebab memang tak pernah gemok. Tapi sekali gemok, hambik kau! Mesti rasa sedih setiap kali mempandang cermin sebab bentuk muka dah tiada.. Bentuk badan lagi lah disaster. HAHAHA..

Semenjak itu lah saya mula menggunakan seluar jeans bersaiz perkasa. Saiz 32 maksud saya. Perkasa tu lebih suci bunyi dia berbanding raksasa bukan.. HAHAHA... Seluar lama kalau pakai dah macam mentempah maut ke apa ntah. Dah tak boleh nafas secara normal. Mesti macam orang kena asma. Diri sendiri terasa selekeh dengan kegemukan.. Terasa saya tergolong dalam kalangan mereka yang kurang gaya penampilan diri. Saya serius neh.. Padahal saya secara realitinya seorang metroseksual.. Bukan MetroAhad. Metroseksual saya kata.. Jangan mensamakan saya dengan akhbar. Baiklah, jangan mengarut sangat.


Raksasa yang ber'taubat'

Selepas beberapa bulan, akhirnya diri sendiri tewas dengan kata-kata orang ramai. Mana boleh menterima saja kata-kata orang bercorak penghinaan kan? Jadi bermulalah kehidupan sehat sepanjang hari mulai hari tersebut. Jogging, sit up, badminton, kurang makan, kurang keluar, kurang gula dan sebagainya. Bunda marah sebab mengaplikasikan cara hidup atlit. HAHAHAHA... Saya tak peduli sangat dah. Biarlah bunda marah asalkan hidup lebih bermakna.. Akhirnya berjaya menturunkan 10kg dalam sebulan. Terasa sayalh insan paling berjaya di muka bumi.. Takyah masuk The Biggest Loser dah.. Macam apalah pertandingan berciri karut marut tu. “Ya Allah, gemoknyaaa orang tu..”.. "Astaghfirullahal’azim... Makan apa dia neh sampai segemuk badak.”. Cis, menjatuhkan air muka sendiri. Menjatuhkan air peluh dari muka tak apa lah jugak.

Baiklah. Di university berat selalu turun naik. Kadang-kadang dipuji kurus. Kadang-kadang dipuji tak berapa kurus.. HAHAHA.. Hidup di university mana konsisten sangat. Tapi tak pernah lah terjadi lagi tragedi pengembangan tidak terkawal.. Setiap hari turun naik tingkat empat macam terseksa gila. Tapi tak mengapalah asalkan hidup sihat. Cewah, macam entri kementerian kesihatan lah ending dia.. HAHAHA... Jangan gunakan lif, gunakan tangga. Baik lah, adik-adik semua jangan makan dan tidur saja. Nanti badan berbentuk raksasa. Sekian terima kasih.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus