Tuesday, December 8, 2009

SAYA ADA BROADBAND. KAU ADA? =P

Share

Saya sayang Celcom.. HAHAHA

Finally the biggest secrets of magicians code revealed! Cewah.. Mana ada.. Finally saya dapat beli broadband saja.. HAHAHA.. Semalam pergi Celcom Centre Bandar Baru Klang selepas 2 hari tertangguh.. Memang berniat nak register broadband. Dari semester satu dah teringin nak pakai broadband.. Tapi fahamlah waktu tersebot mana pandai manage belanja sangat.. Duit dalam akaun ada 2 ribu lagi pon dah mula makan megi takut sangat duit habis.. HAHAHA... Semester dua dan tiga pulak rasa beli broadband tu membazir.. Belum waktunya.. Masih boleh bergantung dengan wireless free dekat kolej. Semester dua memang musim darurat.. Nak makan pon tak lepas.. Tapi Alhamdulillah lah jugak boleh survive dengan megi hampir sepanjang semester.

Tapi bila masuk hujung sem neh, dah rasa susah kat rumah bila takda internet connection.. Kena pakai dial up yang super mahal.. Mana boleh.. Nanti bunda serang saya sebab bil melambung.. HAHAHA... Jadi hasil pengkumpulan duit dan bantuan dari kakak sikit, dapat lah register Celcom Broadband –Student Package, 384kbps, RM50/month. Ehem.. Orang susah mana boleh pakai pakej RM98 sebulan.. T_______T Register di Celcom Branch dan beli modem sendiri memang mahal sikit. Saya ingat Celcom bagi modem sekali.. Sambil hulur advanced payment RM50. “Kak, modem sekali kan?”.. “Tak aah, modem kena beli sendiri”.. Blur.. Tak puas hati.. Tapi tak cakap sebab kesian akak tu busy. Kalau register kat luar tu RM199 siap semua.. Tapi saya mana mempercaya sangat kedai-kedai luar neh.. Kang kena tipu karang, naya.. Sebab tu lah rajin sangat register kat Celcom Branch.

Lepas tu keluar pergi tengok modem..

“Ni, kalau beli modem je, berapa?” – Saya.

“Beli modem saja, mahal la bang..” – Cina.

“Saya tanya berapa?”- Saya.

“Abang sudah register dekat dalam ke bang?”- Cina

Saya pandang muka dia.. Kerut dahi sikit.

“Okey la abang, okey, harga dia RM299.” – Cina. Dia takut agaknya.. HAHAHA..

“Apasal mahal sangat? Saya tengok kedai satu lagi, dia bagi RM200 je?”- Saya. Padahal mana ada saya survey.. Memang modem tu mahal RM300 lebih sebenarnya.

“Mana ada abg... Ni sudah less punya, RM299.” - Cina .

Saya diam... Saya tau dia nak tipu.. Less seringgit kau buat lawak ke apa.. Kang kalau kena terajang cina ni kang, naya dia neh... Saya diam.. Lama..~ Dia pon diam.. Muka dia cuak sikit. Saya kan muka sombong maksimum.. HAHAHA..

“Oke la abg! Oke.. Saya kasi RM200. Oke aaa abg? Kalau abang register sini aaa abg, saya boleh kasi RM265 siap modem sekali..” – Cina. HAHAHA.. Lagi mahal.. Saya register free, cuma bayar advance payment. Beli modem RM200, baru RM250. Hahaha..

“Malas la register sini.” – Saya. Muka sombong keluar duit. HAHAHA..

Selesai. Membeli dengan muka ketat memang memberi keuntungan... HAHAHA... Bawak motor laju-laju balik rumah. Terus bukak laptop nak try.. Cewah, modem sepadan dengan laptop.. Hitam selalu menawan.. Klik! Klik! =p





Not bad lah speed dia. Acceptable walau pon dekat rumah neh takda line 3G (Ni dah report dekat kementerian). Tak payah susah-susah register pakej RM98. Pakej 384kbps pon dah cukup.. Tapi kalau kau kaki download movie macam apa tah rajin, jangan beli 384kbps punya lah.. Nanti kau jugak tension.. HAHAHA... Pergi beli Streamyx.. Habis cerita. Baik, entry TAMAT. Nak mandi. Isk..

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus