Tuesday, July 13, 2010

ENTRY LEMAH SEMANGAT

Share Hai, SEMESTER 5.


Ehem... “Cewahhhh! Rajinnya Hakim blogging semenjak dua menjak tiga menjak neh..”.. HAHAHA.. Over. Percayalah, ini cuma sebuah perkara yang sementara. Okay, sekarang dah berada di Kachi Highland Tower. Tingkat 4, saya kira tower lah jugak.. Itu yang tadi setengah mati bawak barang naik dari tingkat satu blok A. Blok saya berlabel C.. Jadi itu satu penyiksaan fizikal.. T_____T Ohya, lepas ni boleh apply bilik jadi stor. Sem depan dah tak payah angkut barang. Sem depan lagi satu?? Grad dah! Grad dah!! Wahahahaha.... Tak sabar.

Hari ni dengan jayanya telah menghadiri kelas sekali lagi. Semalam first day. Dan semester ini ramai foreign lecturer yang conduct class.. Kadang-kadang rasa itu sesuatu yang perlu disyukurkan.. Tapi kengkadang rasa itu satu malapetaka ke apa ntah.. Eh tak, yang selalu jadi malapetaka bila Rie Nakamura yang conduct kelas.. HAHAAHAHA. Kalau lecturer macam Abdisalam, Musafir Kelana atau Jan Stark tu memang heaven. Okay, macam tak ada apa sangat nak cerita pasal lecturer.. Baru kenal sehari dua... Belum tahu perangai sebenar.. Eh, tapi saya suka Dr. Chris.. Boleh dengar dia cakap English style Harry Potter... HAHAHA.. Move, move!


Hari-hari awal semester baru.. Macam biasa.. Bangun pagi tengok bilik... Teringat bilik sendiri di rumah. Tengok matahari pon kadang-kadang boleh menggamit rasa cinta pada kampung.. HAHAHA.. Tak lawak. Macam tak berapa keras saja cakap macam ni. Tapi serius lah.. 2 bulan duduk rumah tiba-tiba kena balik hutan, it’s kind of...., BLERGGHHHH!!!! Apa nak buat dekat siniiii!? Saya nak berfoya-foya di rumah! Saya nak menikmati makanan percuma.. Saya nak tengok orang datang rumah mintak bunga kantan.. Saya nak tengok ayam kejar benggali mintak makanan dan kemudian benggali tergopoh gapah lari naik basikal.. HAHAHAHAHAHAH... Macam tu lah ayam belaan seorang Ultraman Taro. Heh... Boleh menserang manusia. T____T Loser lah kau benggali. Ehem... Senang cakap, Sintok di hari-hari awal memang bosan.


Barang masih banyak yang tak terkeluar dari kotak... Memang tak mahu punggah barang.. Saya tahu memunggah barang dan meletakkannya di setiap ruang bilik hanya menjadikan bilik kelihatan sangat disaster. Jadi cara terbaik, biarkan saja bersemadi di dalam kotak.... dan bakar.. HAHAHA.. Tak.. Tak.. Selain ‘rubbish’, dalam kotak juga ada ilmu.. Mind you.. Ilmu jangan dibakar.. Heh!~ Buku-buku sekolah rendah pon saya tak buang... Macam semuanya bernilai.. Even saya tak baca.. Tapi saya kasihankan buku-buku saya.. Buku adalah barangan berjasa.. Bunda selalu cakap, jangan buang buku sekolah, kesian.. Jadi saya simpan semua... Tapi buku apa yang saya bakar? Buku laporan.. HAHAHAHAHA...

Shopping. Macam tak bermaya saja nak beli barang.. Memang banyak barang kena beli. Water heater pon dah hancur.. Kena beli.. Slack, neck tie, keyboard protector, cooler pad, gel... T______T Macam nak kena keluar RM200... Itu kan satu lagi disaster?? Belum masuk nanti nak shopping raya ke apa.. Aduhai... Tapi nak buat apa? Redha sajalah...


Entry neh macam kurang bermaya bukan?????? Memanglah... Mengantuk.. Terima kasih korang yang memekak main futsal kat bawah tu... Siap jugak entry saya... Sekian....

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus