Thursday, July 29, 2010

PROTOKOL ITU SIKSA

Share
Protokol adalah sejenis ubat.. Tak, tak... Itu Breacol.. HAHAHA.. Protokol macam yang anda semua tahu adalah sejenis perlakuan plastik yang pada hemat saya melanggar ciri-ciri dan fitrah semula jadi manusia. Heh..~ EDC UUM buat kursus protokol untuk para student COLGIS UUM kelmarin. Bukan lah tak fun, tapi serius cakap, kursus protokol memang gila penat tak boleh blah. Nak makan chicken chop bukan main lenguh-lenguh tangan. Padahal kalau makan dalam bilik memang takkan lenguh tangan punya. Lenguh rahang ada lah.. HAHAHA.. Tak faham? Tak apa... Tak payah faham..... T____T



EDC indah ke tidak? Entah lah.. Saya tak lah tertarik sangat dengan apa itu EDC.. Sumpah sampai sekarang pon saya tak tahu EDC tu stand for what.. HAHAHAHA... Yang saya tahu EDC sebuah hotel di pinggiran... Err.., HUTAN.. Untuk sebuah hotel di tengah hutan, rasanya aneh.. Dan lebih aneh bila sebuah hotel tak menampilkan landskap yang menarik.. Maksud saya, tak cukup menarik lah.. Atau mungkin saya tak pernah masuk lagi jauh selain dari cafe dan dewan dia. Orang kata, jauh perjalanan luas pemandangan.. Heh.. Kau tengok lah Hakim dah nak melalut dah...

Mari cerita kursus protokol. Kursus protokol dijalankan di dewan yang menarik.. (Tetiba je menarik kan) Walau pun taklah menarik sangat macam PWTC (PWTC bukan hotel, sekarang saya cakap pasal dewan), tapi berbaloilah untuk bayaran sebanyak lima ringgit. Ehem.. Walaupon dinamakan kursus protokol, tapi taklah protokol sangat bila dah 1 meja tu semua kawan kita kan? Semua pon melanggar tatasusila dewan.. HAHAHA... Tapi penceramah tu sangat funny.. Tak boring........................... Eh, tapi boring jugak sebab dah banyak sangat cakap.. T____T



Makanan? Sweet Bun yang bernama aneh, mushroop soup, chicken chop dan air oren. Baru tahu, bila dalam protokol neh, semua benda ada nama samaran.. HAHAHA.. Sudu pon ada nama lain.. Gelas pon nama lain... Eh, jangan terasa pelik bila saya mengkata Sweet Bun dan butter dekat sini pon sedap, sebab.... Sebab memang sedap.. Tak tahulah kalau itu semua ilusi pancaindera atau apa.. Sebab masa tu lapar gila, jadi membelasah lah semua benda.. Roti pon sedap.. Sampai masuk poket butter tersebut.. HAHAHAHA..

Mushroom soup? Sedap jugak... But to0 creamy lah saya rasa.. Tak kesah lah as long dia masih layak berada dalam kumpulan makanan yang enak. Chicken chop lagi lah sedap.. Mana ada chicken chop pernah kalah dengan makanan lain.. HAHAHA.. I love western food secara sangat, mind you. Tapi serius memang penat nak menjamah chicken chop. Tangan, jari, malah pinggang yang tak berada dalam senarai anggota terlibat pon terasa sakit.. T____T Sakit-sakit pon habes jugak.. Alhamdulillah.. 5 jam kursus... Memang penat...



Err... Kita pergi lagi bulan September ni nak? Ngeee...~ :p

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus