Tuesday, September 15, 2009

BAJU TRAUMA

Share
Saya tidak akan ke Sungai Petani membeli baju melayu lagi sebab Sungai Petani adalah bandar tidak berdaya maju ke apa ntah.. HAHAHA.. Pembuangan masa betul lah ke Sungai Petani padahal baju-baju di sana tak up to date langsung. Baju Melayu yang dijual sumpah menggunakan kain yang sama macam tahun lepas. Rasa macam nak meruntuhkan butik itu saja.. Dan Village Mall walaupon cantek gila tapi tidak mengandungi apa-apa.. Serius jangan pergi Village Mall nanti engkau menyesal. Terutamanya kalau ngkau student UUM yang memang jauh gila nak pergi Sungai Petani, please lah.. Kalau tak nak meroyan di sana, jangan pergi Sungai Petani.. Jangan pergi.. Please.

Jadilah bijak seperti saya yang cuma pergi bershopping di Jitra saja. Walaupon pasaraya Aneka itu sungguh sukaneka bunyi dia (maksud saya berbunyi murah), tiada penggunaan perkataan ‘mall’ yang konon macam gagah berani, tapi sekurang-kurangnya di sana baju-baju dia cantik dan mentarik perhatian. Lepas tu banyak pulak tu.. Baju Melayu kau tak payah nak jalan sepanjang jalan raya tepi pasaraya. Dalam situ saja dah berlambak baju cantik. Saya cakap serius.. Jeans, t-shirt super cantik dan kasut masut juga ada dijual.. Saya tak pasti penggunaan penjodoh bilangan kasut masut itu betul atau tidak. Saja membayangkan keadaan kasut yang banyak tanpa menggunakan hiperbola. HAHAHA.. Annoying.

Petang tadi saya baru bershopping di sana selepas kecewa tak terkata pegi Sungai Petani tapi tak membawa pulang baju Melayu. Di pasaraya Aneka (HAHAHA) keadaan dia sangat meriah. Dan parking juga meriah semua orang salah masuk jalan one way dia pergi buat two way termasuk saya.. HAHAHAHA.... Gila.. Jalan besar tapi buat one way.. Meng’cofused’kan betul lah. Niat saya nak pergi beli jeans. Jadi terus ke tingkat 2 Pasaraya Aneka (HAHAHA) itu mencari jeans B.U.M. Saya tidak menggunakan jeans selain dari jenama B.U.M Equipment dan DIESEL saja. Kau bagi lah jeans jenama Lois berharga lapan ratus sekalipun, saya tak mahu. Sebab jeans-jeans lain semua mensusahkan saya keras namati ke apa ntah. Nak ke toilet susah.. Err.. Baik, move.





Jadi untuk kali pertama dalam tempoh 3 tahun, saya mentukar jeans. Bunyi dia macam kesian.. Tapi memang kesian. Ini pon selepas sedar bila cuba mengkenakan baju t-shirt baru saya dengan jeans lama. Sumpah jeans itu kelihatan sangat buruk sekali. T_____T Kenapa saya tak mentukar jeans selama 3 tahun? Kerana saya mengingat pesan bunda; “Kaya macam mana pon, buat cara orang miskin..”.. Bunda oh bunda.. HAHAHAHA... Jadi ini dia jeans baru saya.. Jeans lamaku, selamat tinggal. Nanti aku bawa ngkau pergi kayuh swan dekat tasik Jitra saja oke? HAHAHA..

Keluar dari kedai tersebot, saya memandang mandang tingkat 1. “Baik Hakim, pergi cari baju Melayu pergi!!”.. HAHAHA.. Saya turun dan mengusya baju Melayu kelabu.. Tapi memang seriously susah nak jumpa baju Melayu berwarna kelabu cantik. Rakan saya yang suka tidur bila dalam kereta tu suruh saya carik di Pekan Rabu.. Tapi saya insaf tak mahu pergi Pekan Rabu parking depan Istana nanti kena kejar dengan pegawai istana lagi.. HAHAHA.. Jadi mentawaf lah di tingkat satu cari baju Melayu kelabu.. TIADA. Apa ntah tak mengikut citarasa langsung designer sekarang neh.. Tetiba saya terpandang satu baju kelabu. Tapi tak berapa cantik. Cuma kain dia cantik.. Beli? Tak.. Siapa nak beli baju tak cantik.. HAHAHA...





Cuma saya terpegang baju coklat muda dan automatik sangat menarik hati warna coklat dia. Walaupon terbayang-bayang penulisan saya dalam entry sebelom ini bahawasanya saya trauma sama baju coklat.. HAHAHA.. Believe it or not, saya telah membeli sepasang baju melayu coklat trauma tersebot.. Omaigod lah.. Apa dah jadi ntah.. HAHAHA.. Telefon bunda mengkata saya beli baju coklat.. Bonda kata; “HAAAAAAAAAAA” dengan suara yang sangat riang sekali. KAHKAHKAH.. Kemudian mencari sampin RM135 tapi tak beli sebab nanti bunda sakit jantung bila tahu. Jadi beli yang RM45 saja.. Cukup miskin lah bukan? HAHAHA..

Baik, apa yang saya dapat di Sungai Petani? Sehelai t-shirt biasa-biasa dan sehelai kemeja saja.. Err.. Kemeja tersebot tetiba saya tefikir, macam mana nak pakai waktu raya?? Eheh.. Annoying lah sebab dia.. Sebab.. Sebab dia.. Err.. Takyah bagitau aah kan? Kan? HAHAHA.. Nanti anda akan rasa saya gila sebab sepanjang hidup saya, tak pernah membeli kemeja berupa itu untuk beraya.. Bunyi dia teruk. Tapi memang teruk. HAHAHA.. Jadi untuk keseluruhan perbelanjaan raya ini, sudah menelan belanja berjumlah RM270. Bunda adakah ini perbelanjaan berciri kaya? Kalau bunda kata ‘YA’ saya janji tak buat lagi.. Tapi bunda, macam mana nak berbelanja secara miskin kalau saya cakap nak beli jeans, bunda kata; “Beli jeans jangan murah-murah. Sekurang-kurangnya RM80”. ??? Bunda saya memang confusing orangnya.. HAHAHA..





Baik, tinggal songkok saja belum beli. Songkok juga dah mencecah umur 3 tahun tak pernah tukar. Tapi takkan keluar lagi dah.. Duduk saja. Nanti cari di kampong halaman saja. Sekian terima kasih.. Ingat, jangan pergi Village Mall. Useless.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus