Wednesday, September 16, 2009

LIVE DARI MAKMAL

Share
Sekarang saya sedang berada di lab COLGIS DKG5.. Penjaga lab sedang sebok dengar lagu raya. Sumpah dia tak sabar nak balik raya. Saya juga. HAHAHA.. Malam esok akan bertolak balik dan sampai pada Jumaat. Pagi.. Rasa lega sebab semua persiapan untuk diri sendiri dah settled up. Cuma tinggal persiapan kat rumah saja tak tahu macam mana. Hari tu telefon bunda, bunda kata dia dah basuh semua sarung kusyen+sofa. Dan langsir sekali.. Bila cakap pasal langsir, sure benci. HAHAHA.. Saya tak suka pasang langsir. Sebab sangat mensusahkan tangan dan hati. Rasa panas hati sangat bila mempasang langsir style kuno itu. Itu belum tambah lagi dengan penyangkut dia yang hilang tu.. Bunda rajin sangat. Hish!

Tanya bunda pasal ayah. Tak tahulah persiapan ayah macam mana. Setiap tahun rasanya belum ada lagi baju Melayu baru untuk ayah. Kalau saya ada duit cukup banyak, saya belikan baju untuk ayah. Setiap tahun ayah Cuma dapat kopiah baru saja. Heheheh.. Kesian. Tapi tak apa kot. Sebab ayah bukan jenis yang suka sangat pakai baju Melayu. Pakai jubah setiap tahun.. Err… Sepanjang tahun kot. :P Tapi nanti kalau ada duit lebih, bila-bila, akan beli sesuatu juga untuk ayah. Eh, ayah saya sporting tahu? Dia lah yang selalu buat reban kurang sempurna untuk ayam warna-warni saya dulu.. HAHAHA.. Tak pernah cerita tentang ayah dalam blog.. Tetiba.

Saya benci nak ke kelas esok. Rasa macam otak dah ada di kampong saja. Tapi harus pergi. Sebab…. Err.. Tiada sebab sebenarnya.. Cuma nanti rasa bersalah kalau ponteng kelas tanpa tujuan munasabah. Walaupon kelas Malaysian Foreign Policy tak ambik attendance. Datang Hakim.. Datang.. Kemudian habis kelas esok terus ke kedai gunting rambut di Changlun. Takut nanti balik semua kedai gunting rambut tutup. Nanti huduh lah muka saya di pagi raya. Eheh… Packing pon tidak lagi… Banyak barang kena bawak balik.. Kuih raya bunda, kopiah abang, kopiah Haikal, baju raya, baju tak raya….. Terpaksa bawak beg besar.. Tak suka sangat oke? Rimas nanti.

Blog neh tak berciri raya lah bukan? HAHAHA.. Sebenarnya berniat nak tukar header semua.. Tapi tak sempat sebab assignment banyak sampai 8 assignment dalam 2 minggu memang membunuh jiwa lah.. Sampai ke PWTC hari tu terpaksa buat assignment dalam bas.. Rasa nak muntah tahu? Pening kepala. Ohya, lupa.. Saya kata tak jadi pergi bukan? Maghrib hari tu Abg Hakim kata saya kena pergi. Penting. Baik, pergi jugak bawak assignment dan laptop sekali berjuang mensiapkan dia dalam bas. Sigh.. Life neh sangat terok tahu? Seriously semester ini penuh dengan assignment beribu ribu lemon. Dan kelas yang kurang pemahaman juga ada beribu ribu lemon.. HAHAHAHA… *Sigh lagi*

Baik, mata saya pedih. Tak cukup tidur sebab assignment juga.. Astaghfirullahal’azim betul lah. Tadi mensiapkan assignment sambil bersahur. Tinggal satu assignment lagi. Esok hantar. Dan lepas cuti, ada 4 tasks lagi… Anda mampu bayangkan macam mana kehidupan saya? Terima kasih kerana keperihatinan anda… HAHAHA.. Baik, cukup.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
SEPULUH JARI DISUSUN
AMPUN MAAF DIPOHON

MAAF ZAHIR DAN BATIN..

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus