Thursday, March 11, 2010

RAHSIA ITU SUDAH TERDEDAH LEBIH AWAL!

Share
Ya, sebenarnya ia sudah terdedah lebih awal... Cukup awal...

Ini jam 3.30 pagi... (Sewaktu draf entri ini ditulis)

Pada pertemuan kali kedua itu, saya tidak langsung tersangka, persoalan-persoalan yang saya bawa memberi sedikit sebanyak gambaran awal. Peliknya, pada waktu itu, saya belum langsung pasti apa yang berlaku! Sekadar memastikan pendirian-pendirian yang berkaitan. Dan saya tidak menjangka langsung ianya berlaku seawal ini.. Tapi jangkaan itu melewati keyakinan saya terlebih dahulu...

Sekitar dua hari selepas itu, mungkin atas kesilapan saya sendiri, semakin banyak perkara dikupas tanpa sengaja. Saya kurang pasti mengapa. Tetapi mungkin kerana bait-bait ayat itu membuatkan saya sangat bimbang.. Kerana apa?? Saya tidak pasti.. Dalam keadaan ini, segalanya tidak pasti pada saya.. Cuma apa yang saya rasakan, seolah-olah saya mahu mula bergerak.. Tapi hati masih menolak. Sekali lagi, bayangan-bayangan itu menjadi sebuah jangkaan. Ya, silap saya.. Saya mengaku..

Di medium-medium perantaraan saya yang lain, semua bertanyakan soalan yang sama. Maaf, saya tiada jawapan untuk itu.. Maaf semua... It will take a lots of times... Some months.. Or maybe some years.. Bukan mudah untuk membuat keputusan.. In 3 years, (maybe..) anything can happen... Bukan atas kuasa saya untuk menentukan semuanya.. Ia kuasa Allah yang Maha Tahu... Kepada-Nya saya berserah.. Dengan doa dan tawakkal.. Kerana itu saya masih belum mampu merungkaikan semuanya.. Maaf..

Rakan-rakan saya yang lain, ini sebuah perkara yang tidak terjangka.. Ia bergerak sendiri tanpa diduga.. Malah saya mahupun siapa-siapa yang terlibat masih bertanya sesama sendiri... Ia mungkin berita gembira.. Mungkin berita aneh.. Dan mungkin berita duka... Tiada siapa yang tahu.. Hanya Dia...

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus