Friday, January 16, 2009

MALU-MALU MONKEY

Share
Engkau buat apa hah monyet? Tak guna punya monyet.. Saya terpaksa bermuka malu kerana monyet sekarang neh.. Monyet sekarang tak tahu malu. Datang tempat orang dan memalukan orang tahulah... Sekarang apa jadi? Terpaksa mengkonkritkan muka kerana malu dimalukan monyet!! Monyet! Engkau blah skarang!

Tadi kami nampak segerombolan monyet sedang memakan selonggok sampah.. Takda makanan agaknya. Kawan-kawan saya melahirkan rasa kagom melihat monyet makan sampah. Hek eleh.. Padahal monyet-monyet tersebot memang jadi penduduk tetap kat sini.. Nasib baik dia tak buat perkampungan dan buat kenduri kendara atau perayaan ponggal kat sini. Kalau tak, kan haru biru tempat ni... Tiba-tiba... Seorang manusia, mengajuk bunyi monyet.. Kemudian seorang lagi mengajuk.. Saya rasa bunyi mereka buat tak real. Huduh oke? Giliran saya.. "Aaak!! Aaak!" Monyet pandang.. Dan.. Seorang kakak tiba-tiba keluar blok. Pandang saya macam saya pelik sangat.. Ni sekarang bermakna saya sudah berada dalam perasaan malu tak terbendunglah oke?? Ini malu GILA neh.. Nanti kalau dia cerita "Hei, engkau tau, budak sem 2 pakai kopiah tadi tu berlagak macam monyet. Terkejut aku!". Kan lagi malu??

Eh! Engkau senonoh sikit boleh tak Hakim??!! Terasa bengap tak terkawal lah sekarang neh.. Kakak tu pon satu. Dari tadi engkau tak nak keluar.. Time tengah buat perkara unpredictable tu jugaklaa engkau nak keluar.. Kalau boleh buat saman malu terhadap monyet memang saya dah saman 4 juta..10 juta kaa... 35 juta pon boleh... Ini malu sepanjang semester oke?? Sumpah tak pandang dah muka akak tu.. Hadoi... AKU BENCI ENGKAULAH MONYET! Pergi main jauh-jauh boleh tak? Kalau ada machine gun kan seronok. Boleh shoot kepala monyet-monyet tak guna tersebot. Kemudian tanam anak-anak dan keturunan mereka hidup-hidup.. Tak kiralah jahiliah kaaa atau apa. Yang penting saya tak malu sangat lepas neh.

KAHKAHKAHKAHKAH!!!

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus