Friday, August 28, 2009

NOTA RAMADHAN

Share
Assalamualaikum.. Hari ni puasa ke-6. Tiada perubahan.. Cuma rasanya dah pandai sikit beli makanan berbuka tak membazir macam syaitan.. HAHAHA.. Sebenarnya bukan pandai, cuma memang bazar Ramadhan tak banyak makanan sangat.. Kalau nak bandingkan dengan semester satu dulu, rasanya semester satu memang menggoda jiwa raga bila turun bazar. Puasa kali ni saya tak makan maggi lagi.. Sebab kaya. HAHAHA..

Sepanjang 6 hari puasa, rasanya waktu tidur dah tak tentu sangat dah. Saya pon dah tak pandai sangat nak tidur... Entah bila tidur, bila jaga semua dah gundah-gulana dah.. Sawan apa ntah. Ohya, 2-3 hari neh sebok dengan assignment Malaysia's Foreign Policy.. Kena present TADI. Bermaksud assignment ini sudah selesai.. Rupanya point saya salah sikit. Saja letak sikit warna merah, so tak nampak teruk sangat.. HAHAHA.. Tapi kena puji; "Khairul, you have a good voice, you have a very good English.. But.."- Prof Ranjit Singh. Yang 'but...' tu takyah cerita lah.. Itu dia nak cakap point saya salah sikit lah.. Tak apa, saya betulkan esok dan hantar semula. Nasib baik boleh betulkan, kalau tak rugi markah saya.

Saya suka sahurlah.. Entah kenapa ntah.. Waktu sahur macam mood baik gila.. Nak buat apa pon rasa bahagia.. HAHAHA.. Cuma tak tahu nak sahur apa dah... Saya tak makan nasik sekarang.. Alang-alang puasa, sekali diet aah.. Baik untuk kesihatan anda. Saya cuma makan mee dan kuih saja.. Berbuka pon begitu.. Ais juga blacklist sekarang.. See, saya ada kesedaran tentang ksihatan sekarang.. Ehem. Pesanan daripada : Kementerian Kesihatan Icemanzwalking. :P

Ehem.. Sepatutnya dah mula beli baju raya.. Tapi tak pergi beli lagi.. Saya sebenarnya tak berapa nak suka pakai baju melayu beli.. Saya tak suka.. Sebab pertama, ianya MAHAL. Untuk pakai sekali saja, RM130 itu mahal.. Sebab kedua, tiada nilai estetika.. Sebenarnya saya tak tahu 'estetika' itu apa.. Saja letak macam sedap bunyi dia.. HAHAHA.. Saya berannoying sekejap. Tapi dalam perancangan, akan beli baju Melayu warna kelabu tahun neh.. Dengan kain samarinda hitam/kelabu.. Seriously cantik.. Hari tu nampak baju melayu hijau super cantik dengan sampin songket corak rama-rama.. Betapa cantiklah baju tersebot.. RM150.. Dah nak sambar sepasang dah. Tapi bila tanya; "Sampin tu sekali harga ke?", dia jawab; "Tak, sampain lain harga, RM250".. Dah, tumpang lalu.. HAHAHA..

Dah beli tiket balik.. 17hb malam.. Terpaksa bergerak dari Alor Setar sebab tiket dari Changlun HABIS. Hari tu bincang sama Sam, nak balik raya naik keretapi.. Feeling sikit. Tapi fikir balik, 11 jam.. Ah, punggung kebas nanti.. HAHAHA.. Cancel, bas jugak.. Seriously dah tak sabar nak balik.. Serius... Lagu raya dah berkumandang hari-hari dalam bilik.. Dendang Perantau~. Tahun neh abang Long raya di Selangor.. Jadi seronok sikit.. Oke, mata saya dah kecik sebenarnya.. Nak tilam!! Dah...

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus