Monday, August 3, 2009

COKLAT ITU GANJIL!

Share


Yeay yeay!! Entry kali neh ada gambar!! HAHAHA.. Annoying.

Semalam pergi Pekan Rabu... Dalam hujan-hujan tu aah semangat nak pergi beli kopiah baru.. Walaupon tak berapa tahu jalan pergi sana, tapi gamble... Kau tahu, semenjak duduk di Kedah macam bijaksana sangat nak pergi tempat-tempat aneh tanpa pengetahuan jalan yang cukup. HAHAHA... Siap pergi Quennsbay Penang aah sem satu dulu.. Itu pon takda tahu jalan.. Main belasah aah driving berani mati meredah traffic jam yang macam apa ntah... Dahsyat betul kesesakan lalulintas di Jambatan Pulau Pinang sampai rasa dah tak nak pergi dah.. HAHAHA... Oke, oke tiada dalam tajuk pasal Queensbay.. Mengada nak cerita padahal dulu takda cerita pulak.. Move! Move!

Pekan Rabu seriously panas dalam dia sebab mana ada laluan angin dalam ruang macam tu.. Tapi seronok.. Kalau dekat-dekat raya tu mungkin ni antara tempat paling best untuk shopping lah.. Dia tak cantik................... Iya lah, saya cakap tak cantik dan saya memaksudkan ia.. HAHAHAHA.. Tapi bukan lah tak cantik sampai nak jejak kaki pon tak sanggup.. Dia old style sikit. Tapi barang memang banyak... Baju Melayu cantik-cantik.. Capal, songkok, kuih-muih dan segala yang bersifat KEMELAYUAN ada dijual di sini.. Semua yang berniaga adalah MELAYU.. Dan tempat ini pada pandangan mata saya sangat unik.. Dah, orang Kedah takyah cakap “Apa lah ada kat Pekan Rabu tu, sampai bosan aku tengok..”.. Saya pon boleh cakap “Apalah ada dekat KLCC tu, bosan!” HAHAHA.. Kau kena faham perasaan orang Selangor datang Pekan Rabu memang begitu.. Sakai sikit.. HAHAHA..

Baik, misi saya mencari kopiah baru.. Sebelum pergi hari tu dah buat research mana ada jual kopiah idaman saya.. Jadi antaranya yang terdekat di Pekan Rabu.. Sebab tu semangat sangat pergi sampai kena langgar kereta Proton Saga biru dari belakang. Tak guna betul lah dia neh.. HAHAHA.. Dah langgar kereta orang boleh sengih-sengih cakap brek tak makan.. Kau cakap saja tengah baca SMS waktu driving.. Takyah tipu.. Dah takut aah tu mentengok muka bengis saya.. HAHAHA.. Kereta sihat saja.. Cuma kereta dia kemek.. Peduli apakah.. Kau pergi aah main Play Station pulak waktu driving lepas ni.. Ni apasal banyak sangat lari cerita Hakim neh?! Kenapakah?



Oke, focus tajuk, focus tajuk.. Saya pusing satu Pekan Rabu mencari kopiah idaman.. Tapi tiada yang bersaiz kepala saya.. Kalau ada pon macam bercorak ganjil sikit.. Jadi tak mahu beli.. Konon demand aah kan.. Kesian kakak tu pergi keluar segala stok yang ada tapi tak beli.. HAHAHA.. Kenapa teringin sangat kopiah baru? Sebab meluat dah tengok kopiah lama.. Dah berapa tahun ntah pakai kopiah sama... Sampai dah kelabu warna dia... Jadi petang hujan renyai-renyai tersebot saya pergi meredah hujan ke Pekan Rabu yang kurang cantik tapi seronok tu.. Saya pusing dua tiga kali mencari kopiah.. Saya tegaskan di sin, saya sedang mencari kopiah yang mempunyai saiz seperti kepala saya yang besar ini.

Akhirnya tiada.. Eh, apsal macam lain ending dia neh.. HAHAHA... Tiada dan kecewa.. Ada yang mempunyai saiz sepadan kepala saya, tapi warna dan corak dia sangat merosakkan pemandangan betul lah. Saya pon tak berapa pasti lah kenapa penyulam dia mempunyai taste yang sangat tak masuk akal puya hodoh.. Kemudian dengan hati penuh kecewa saya berpatah balik ke kedai akak yang habis mengeluarkan stok kopiah dalam kedai dia tapi tak beli tadi.. HAHAHA.. Dia dah kemas kopiah-kopiah tadi.. Tapi saya suruh dia cari jugak kopiah hitam saiz 10.. Dia pergi keluarkan lagi stok-stok dia padahal tadi dah kata tiada stok sebegitu.. HAHAHA.. Kesian dia... Akhirnya saya beli kopiah berwarna macam ganjil neh.. Seriously ganjil.. Dalam hati dah kata ganjil.. Tapi tangan masih keluar duit dan bayar.. Ahh... Apsal neh, apsal?



Dan malam tersebot mereka yang berada di cafe melihat saya penuh keterujaan aah... Macam alien masuk kampong ahh... Tapi self confident mesti ada kan? HAHAHA... Sila cakap kopiah ini cantik.. Sebab saya rasa dia cukup cantik dan unik.. (Sedapkan hati sendiri.. Sedapkan hati..). Kalau rasa tak cantik takyah cakap.. Kau diam.. Simpan dalam hati.. Jangan mensentap saya tetiba kang buruk padahnya.. HAHAHAHA....

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus