Tuesday, January 5, 2010

TERIMA KASIH PENGALAMAN!!!

Share


Ya Allah,
Aku bersyukur padaMu, atas nikmat 22 tahun aku hidup di alam fanaMu ini..
Aku bersyukur di atas segala kurniaanMu Ya Allah..
Ya Allah, melangkah ke usia ini, aku bermohon padaMU..
Agar dikuatkan imanku.. Agar dipelihara peribadiku.. Agar dilindungi diriku ini..
Ya Allah, ampunkan dosa-dosaku sepanjang aku hidup di muka bumi ini..
Ampunkan dosa-dosaku akibat kelalaianku, kelekaanku, kealpaanku dan kekhilafanku..
Sesungguhnya hanya padaMU tempat aku berserah dan memohon...

Ayah dan Ibu..
Sesungguhnya sepanjang 22 tahun ini, kalianlah yang selalu berada di sini..
Biar dalam jatuh dan bangunku, biar dalam suka dan dukaku..
Kalianlah yang setia menemani.. Berada di hati... Menyentuh sanubari..
Ayah dan ibu, anakmu memohon keampunanmu..
Di atas segala kesalahanku.. Di atas segala keterlanjuran kataku.. Di atas segala kelukaan hatimu... 22 tahun kalian bersusah payah keranaku.. 22 tahun kalian tidak putus-putus berusaha memberikan yang terbaik untukku... Namun aku sedar, kerap kali anakmu ini alpa, lupa terhadap pengorbanan dan susah payah kalian... Maafkan anakmu ini Ayah.. Maafkan anakmu ini Ibu.. Kalian akan sentiasa di hatiku.. Selagi ada hayatku... Selagi itu anakmu ini bersama kalian.. Ini sebuah janji untuk ayah... Sebuah janji untuk ibu...
Terima kasih ayah dan ibuku.. Atas segalanya...

Guru-guruku..
Di sudut hati ini tersemat rasa rindu..
Pada kata-kata dan nasihatmu.. Pada ilmu yang kalian curahkan kepadaku..
Anak didikmu ini tidak mungkin mampu berdiri di sini.. Jika tidak kerana ilmu kalian..
Anak didikmu ini tidak mungkin mampu berada di sini.. Jika tidak kerana pengorbanan kalian..
Guru-guruku, kalian juga ibu dan bapaku.. Yang sentiasa menjadi api semangat.. Yang sentiasa menjadi pendorong dan penyokong... Masih terbayang wajah-wajah kalian.. Masih tergiang-ngiang suara kalian.. Insan-insan yang membawa perubahan hebat dalam diriku.. Guru-guruku.. Terima kasih.....

Sahabat....
Mungkin tanpa kalian juga, aku jatuh tersungkur..
Mungkin tanpa kalian juga, aku hilang arah dan jalan..
Ketika aku lemah mengharungi dugaan hidup, kalian selalu mengusik jiwa... Memberi gelak tawa.. Memberi semangat dan harapan....
Aku mengingati semuanya sahabat....
Pengorbanan kalian... Kata-kata kalian.. Wajah-wajah kalian..
Terima kasih....
Semoga persahabatan ini kekal selamanya...

Di hari lahirku ini...
Aku hanya mampu mengungkapkan satu kata...

TERIMA KASIH..


Satu kata yang punya seribu makna...

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus