Monday, May 25, 2009

BLOGGING MOOD = 0%

Share
Selamat Hari Minggu


Entry neh sepatutnya dipublish semalam. Tapi tak sempat.. Kesian iekabean 3 kali hantar SMS suro update.. HAHAHA.. Mintak sori lah. Sepanjang cuti cuma duduk dalam rumah.. Panas kat luar sampai kena serang migraine 5 hari berturut-turut. Jadi memang tak boleh keluar... Jadi bila tak keluar, bermakna susah nak cari topic untuk update blog. Takkan nak cerita pasal migraine setiap hari kan? Buat apa cerita pasal sakit. Tak seronok.. Sebab tu saya diam tak tengok blog.. Ehem.. Saya suka Ahad sebab macam bahagia.. Asal Ahad mesti bahagia.. Asal hari lain mesti naik hysteria sebab bosan.. Entah kenapa hari lain mesti rasa dunia macam sunyi sepi dan sama setiap hari. Serius bosan..



Ini rumah saya. Bukan penjara.. Memang aah bukan.. Mana ada penjara cantek warna oren sakit mata macam ni kan? HAHAHA... Warna rumah neh idea saya.. Kenapa oren? Sebab saya rasa oren macam ada energy.. Macam blog ni lah jugak.. Ada warna kuning sebab itu energy.. Warna terang adalah energy.. Tapi merah takyah masuk.. Takyah... Sejak daru dulu saya tak suka merah.. Interior design pon saya reka. Sampai ayah saya pening tetiba pelan dia semua tak jadi.. HAHAHA.. Mintak sori.. Pelan dia berciri veteran.. Rasa tak relevan dah nak aplikasikan dekat rumah baru.. Jadi saya sama bunda lah tukar pelan bagi dekat kontraktor rumah.. HAHAHA.. Semalam memang tetiba rasa nak ambik gambar rumah. Motif? Kot ngkau nak datang rumah ke apa, silalah carik rumah oren menyala dekat KG BUKIT KAPAR kalau nak.. HAHAHA..(Ni memang takda idea betul nak update neh.)





Ingat cerita kasut nazak? Ngkau tahu, kasot tersebut masih gagah perkasa.. HAHAHA.. Akhirnya dia bertahan sampai akhir semester.. Pergi ucap tahniah dekat dia.. Bunda suruh buang kasot tersebot.. Tapi tak mahu.. Sebab banyak memori dengan kasot.. Tak, saya tak bermaksod bercinta dengan kasot ke apa.. Tapi kasot neh saya guna sejak dari Form 6.. Kasut neh ketua pengawas pakai, kasot neh bawak pergi exam STPM, kasot neh bawak pergi sekolah tercinta yang ada kenangan sebanyak novel. Jadi takkan buang.. Kalau dia ada nyawa, mesti dia tahu semua kenangan-kenangan saya. Semua tahu, kenangan saya yang paling hebat dalam hidup adalah Form 6.. Satu-satunya yang masih ada dengan saya sejak dari Form 6 sampai sekarang ialah kasot..



Sidai muka. 3 petang, Meru. Pergi minum dengan Hanis. Semalam pergi rumah Cikgu Wazir.. Tetiba dia bukak cerita form 6 tahun neh.. Dia cakap ; “Form 6 tahun ni ramai. Sampai 5 kelas... Tapi semua cikgu cakap Form 6 tahun korang lah yang paling best. Bincang-bincang pon, memang korang jugak yang paling best. Form 6 korang ni mesra dengan cikgu, cikgu takyah mintak tolong pun, korang tolong.. Semua cikgu cakap diorang tak jumpa lagi Form 6 yang boleh ganti korang.. Yang paling ramai masuk university pon, batch korang la. Form 6 yang paling membanggakan”. Hati saya tetiba tersentuh.. Ya Allah, banyaknya kenangan dalam form 6. Memang kalau diikutkan, Form 6 kami cukup aktif. Mesra dengan cikgu.. Cikgu dengan kami macam kawan. Sampai ada cikgu yang kami panggil ‘kakak’ . Lepas tu bukak Majalah sekolah yang latest. Tengok ucapan ketua pengawas.. Rubbish! Semua tiru ucapan saya. 98%! Panas hati.. MEMANG FORM 6 SEKARANG TAK TAHU BERDIKARI KE APA? Useless!

Ehem.. Ada plan nak buat reunion awal bulan depan. Apsal ntah asal cuti semester mesti ada reunion.. Tapi macam seronok. Liputan akan ke udara nanti. Masih dalam rancangan.


PERJUMPAAN SEMULA PELAJAR FORM 6 ‘06/07 SMKSKI
Ulu Yam/ Sg. Congkak/ Sg. Tekala
6/13 Jun 2009
9.00 am
Sila hadirkan diri. Amaran tahap 6.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus