Sunday, May 10, 2009

WALIMATUL URUS~

Share
PENGUMUMAN

~Walimatul Urus~
Dengan ini dimaklumkan, bahawasanya saya, dengan tulus ikhlas dan berbesar hati menjemput anda semua ke kediaman saya beralamat di LOT 5311 JLN PAYA BARAT, KG. BUKIT KAPAR, 42200 KLANG SELANGOR bagi menyerikan majlis perkahwinan saya pada hari AHAD, 14hb JUN 2009. Semoga dengan kehadiran anda semua, majlis ini akan bertambah seri d
an diberkati.
~Insya-Allah~



Ehem!! Macam seronoklah bergurau tak lucu macam neh.. HAHAHA. Maksud saya, majlis perkahwinan rakan saya. Seronok betul mentengok anda semua menterbeliakkan biji mata bila baca pengumuman neh. HAHAHA.. Saya tak kawen lagi.. Tidak.. Entry majlis pertunangan pon tak pernah terpublish, tiba-tiba pulak timbul entry jemputan kenduri kawen.. Kang sakit jantung anda kang tetiba plak kawen Hakim neh.. HAHAHA.. Baik, tenangkan fikiran dan tarik nafas dalam-dalam. Jangan pergi mati sakit jantung dulu ke apa.. JANGAN.. Kang saya kena saman... Tiba-tiba keluarga anda tuntut 3 juta kang, memang sampai mati tak kawen-kawen karang.. Oke, kau berhenti merepek Hakim.. Lempang nak? HAHAHA..

Tadi Faten hantar kad jemputan kawen dia.. Seri pengantin dekat muka dia dah ada. (Eceh, ini pembodekan nak duduk dekat meja makan beradab nanti neh. Udang besar! Udang besar!! HAHAHA) Buat pertama kali lah terima kad jemputan kawen kawan sendiri.. Sedangkan isteri fantasi kanak-kanak saya pon tak pernah hantar kad kawen dia.. HAHAHA.. Sebenarnya saya rasa janggal bila kawan sendiri nak kawen dah.. Ngkau fahamlah, rasa baru semalam lah pergi sekolah rendah bertepuk tampar semua. Tiba-tiba dah nak kawen.. Ngkau tak rasa janggal..? Ngkau tak rasa tiba-tiba macam ada satu revolusi besar dalam diri sendiri..? Errr.. Iya, saya fahamlah bukan saya yang nak kawen ke apa.. Tapi saya rasa macam tiba-tiba dah besar sampai boleh kawen semua.. HAHAHAHA... Macam tak berapa logic lah perasaan tak sedar diri dah besar neh. Ngkau dah besar Hakim.. Ngkau boleh pergi kawen sekarang.. Pergi kawen.. Pergi!!~~ Jangan jeles! HAHAHA...

Ngkau tahu, bila tengok dia kan, memang tak sangka lah beliau neh nak kawen dah.. Dah lah tak macam dewasa langsung.. HAHAHA... Muda remaja macam baru lepas tahap kanak-kanak ribena. Tetiba nak kawen.. Kalau lah saya jadi bakal suami dia ke apa, mesti saya confused nak jadikan dia isteri sekarang ke tidak.. HAHAHA.. Tapi itu fizikal dia lah.. Dalaman dia siapa yang tahu kan? Lagipun sejak masing-masing bawa haluan sendiri pergi sambung belajar, banyak dah perkembangan yang kami tak tahu. Tapi.. Bila dah ada yang bersedia nak jadikan dia isteri, bermaksud dia berkelayakan lah untuk bergelar isteri kan? Ngkau jangan lah cakap lebih-lebih Hakim.. Kang suami dia datang pukul pulak kang.. HAHAHA...

Realitinya, saya dan semua kawan-kawan saya dah besar.. Bila satu dah setapak ke depan, saya tahu akan ada lagi yang menyusul nanti. Mungkin sebulan dua lagi.. Atau setahun dua lagi.. Bila jodoh dah bertemu, ke jinjang pelamin jugak akhirnya.... Baru lah saya sedar tanggungjawab semakin berat dari tahun ke tahun.. Sampai masanya, mungkin giliran saya. Tapi kalau diikutkan, saya memasang impian untuk belajar ke tahap MASTER sebelum berkahwin. Itu perancangan.. Kalau ditakdirkan lebih awal dari itu, kita perlu terima.. Tapi setakat neh, borang masih dijual.. Ngkau pergi isi sekarang.. HAHAHAHA..

Untuk Bakal Pengantin:

Bismillahirrahmanirrahim..



Cik Nurul Faten Atiqa,

Semoga perkahwinan kamu membawa seribu pengertian dalam hidup.... Jadikan perkahwinan ini sebagai tapak untuk kamu terus meneroka kehidupan yang lebih dewasa bersama suami tercinta.. Kami mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan kalian berdua. Ikatan persahabatan antara kita semua, kami harapkan akan terus kekal abadi.. Walaupun satu hari nanti, kita bakal bersuami dan beristeri masing-masing. Bersahabat itu indah. Semoga kalian terus kekal bahagia sehingga ke anak cucu... Amin~


p/s: Liputan tentang majlis Cik Faten Atiqa akan dipublish selepas 14 JUN neh.. Harap maklum. Terima kasih..

.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus