Thursday, October 1, 2009

RAYA TERKONKLUSI

Share
AIDILFITRI TAMAT.



Akhirnya tiba di bumi Sintok yang penuh tekanan, beremosi ganjil dan sebagainya.. Saya tak suka berada di sini.. Tetiba rasa seminggu beraya di rumah amat seronok sekali. Walaupon berlambak-lambak komen di Facebook berbunyi; "HARI RAYA INI DAMN SEKALI!" daripada saya.. Kenapa? Kerana keseronokan itu kan dari hati.. HAHAHA.. What ever lah kau Hakim annoying lebih. Move!

Beberapa hari sebelum kepulangan yang dinanti ($%*&#@) ke UUM, baru dapat beraya dengan sepenuh perasaan gembira dan berhati girang. HAHAHA.. Ke rumah Kak Ili di Sungai Buloh, raya ke -6. Saya berani mengkata bahawa rumah ini adalah pusat kegemukan.. HAHAHA... Kalau datang pergi menginap kat sini 7 hari sumpah jadibelon ke apa ntah. Kak Ili neh addict dengan makanan. Dan saya juga addict sama masakan dia sebab dia suka masak masakan sepenuh perasaan. Maksud saya masak secukup rasa nafsu kelaparan lah.. Baik, baik.. Saya mengarut.. Kita tengok gambar saja.. HAHAHA... Jangan ambik perhatian sangat Hakim cakap nanti gila.









See? Bukankah anda berperasaan sama seperti saya? HAHAHA.. Kemudian Raya ke- 7 ke rumah Ayahanda Wazir dan Bonda Noriati. Ini adalah lokasi wajib tapi setiap kali cuti mesti datang lambat. "-,- Lepas tu beraya seramai 2 orang memang syahdu anda tahu? Nak mengangkat kamera pon malu sebab ramai sangat.. Omaigod.. HAHAHA.. Bersantap mee goreng sama ayahanda... Kemudian pergi beraya ke rumah cikgu-cikgu lain yang kesemuanya TIADA DI RUMAH.. Astaghfirullah betul lah... Apsal ntah semua orang keluar tetiba.. Memang kesedihan hati betul lah raya neh.. Akhirnya ke rumah saya saja...... Ayahanda Wazir pergi dengar bunda mengkata saya entah apa kemudian mulalah mesej pelik berkumandang dalam henpon.. Stress betul lah bunda ni mempecah rahsia anak sendiri.. HAHAHA...





Malam sebelum balik sempat ke rumah Cikgu Salimah yang memang dah suruh datang sejak raya ke 4 lagi. Saya memang bersemangat tinggi bila beraya malam sebab boleh pakai baju Melayu full set. HAHAHA.. Baik, menjamu selera dengan nasik+Masak Lemak Ayam+Telur Dadar+Ikin Bilis Tempoyak ke apa ntah yang pedas macam masakan made in 'heaven'.. Tapi confirm sedap. Serius sampai terlupa tengah on diet.. Oke, fine, tambah dua kali memang sia-sia diet kau Hakim.... Kita fikir diet di hari lain please.. HAHAHA... Eh, lupa, rumah Cikgu Salimah sangat kemas malam itu kau tahu? HAHAHAHAHAHA....









Oke selesai.. Lepas ni akan bercinta sama assignment dan buku yang mempecah otak. Semester ini memang semester assignment. Secara keseluruhannya telah menjayakan hampir 15 assignment+task+presentation.. Dan masih ada lagi 8 sebelum final.. Ehem.. Dan 1 setengah bulan lagi mungkin akan terjadi sebuah peristiwa.... Istikharah dan tawakkal... Sekian. Iktakimas.

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus