Thursday, December 23, 2010

JANGAN TERGODA MATA

Share
Cara terbaik berjimat semasa membeli belah ialah jangan ke tempat-tempat yang ada godaan tahap tinggi. Contohnya kalau dah setakat nak beli mayonis dan kangkung, tak payah pergi Jusco atau Suria KLCC.. Kalau pergi Suria KLCC bukan setakat mayonis anda nampak, tapi KFCnis, Bajunis, Seluarnis, Adik manis pon kau nampak.. Kan itu tidak sehat untuk akaun anda? Lagi-lagi waktu-waktu cuti semester yang rata-rata student semua ada krisis kewangan. Jangan berlagak kaya.. Semua orang tahu student kalau cuti semester mesti dalam keadaan kewangan yang rendah. Jadi jangan buat ya. Kalau emak mintak beli sayur, boleh pergi pasar borong. Bukan Jusco atau Mid Valley, high taste sangat.

Dan kalau anda setakat meneman rakan membeli belah, kalau boleh, jangan mengada-ngada pandang items-items yang ada.. Anda boleh pandang ceiling atau pandang lantai.. Selain nampak sopan dan tawadhuk, anda dapat menyelamatkan diri dari godaan mata.. Apa nak buat bila pandang lantai pon ternampak items yang sungguh menggoda macam ini?

polo

Kalau berlaku perkara macam ini..., boleh campak items tersebot dekat tong sampah.. Jangan sampai cashier nampak. Nanti considered sold. Boleh cuba juga. Yang penting kena nekad jangan beli barang.. Saya serius neh.. Jangan beli. Dan jangan pulak layan perasaan terhadap items tersebot macam; "Ish.. Aku berkenan betol dengan kasut tu.. Serius cantek.. Nampak kaki aku kecik, comel, takde lah macam sampan".. Jangan... Jangan cuba.. Tapi..

Kalau tetiba anda lalu sekali lagi di kedai tersebot, dan nampak orang pakai kasut yang anda minat setengah mati tu..... lagi pulak anda rasa macam dekat je orang tu dengan anda.......

polopoloshopping online


Okay fine.. Maksudnya mungkin anda dah terbeli kasut yang tak ada dalam senarai beli belah neh T__________T Fine.. Fine.. Cara terbaik berjimat semasa membeli belah adalah jangan membeli belah.. Titik.

Stok 5 kali raya.. T____T

Hye Facebookers!

Followers

Recent Comments

Powered by Disqus